کد خبر: ۴۹۵۴۷
 

مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: رسیدگی و پایش روباه در تهران و حاشیه شهر برعهده سازمان محیط زیست است چون روباه جزء حیوانات شهری محسوب نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «حمیدرضا تحصیلی» در ارتباط با مشاهده روباه در تهران و حاشیه پایتخت اظهار کرد: روباه حیوانی است که جزء حیوانات شهری محسوب نمی‌شود و رسیدگی و پایش آن برعهده سازمان حفاظت محیط زیست و در مواردی هم سازمان آتش‌نشانی مسئول رسیدگی به آن است.

وی در ادامه به موضوع تحویل ۱۳۵ قلاده سگ به حامیان حقوق حیوانات در روز گذشته در منطقه آرادکوه اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر به‌سمت اعتماد‌سازی میان شهرداری و حامیان حقوق حیوانات پیش می‌رویم.

مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تصریح کرد: تا پیش از این حامیان حقوق حیوانات بر این باور بودند که ما حیوانات و به‌ویژه سگ‌های ولگرد را می‌کشیم و در این راستا ما آنها را برای بازدید به مرکز قرنطینه سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه دعوت کردیم و آنها از نزدیک این منطقه را بازدید کردند.

تحصیلی خاطرنشان کرد: روز گذشته تعدادی از سگ‌هایی را که پلاک‌کوبی و عقیم‌سازی شده بودند برای رهاسازی به حامیان حقوق حیوانات تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه ما از مناطق رهاسازی این حیوانات تحویل داده شده اطلاع داریم، گفت: تلو و مناطق اطراف تهران، مناطقی هستند که این حیوانات با نظر ما رهاسازی خواهند شد.

مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ارتباط با فرآیند زنده‌گیری سگ‌های ولگرد نیز گفت: ما ابتدا حیوان را با دارت بیهوشی، بیهوش و سپس به قرنطینه منتقل می‌کنیم و در آنجا به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز تحت معاینه قرار می‌گیرند و پس از جداسازی حیوانات مریض از سایرین، فرآیند عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و شماره‌گذاری آنها انجام و رهاسازی صورت می‌گیرد.

تحصیلی در پایان با بیان اینکه رهاسازی این حیوانات در نواحی به‌ دور از مناطق مسکونی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در جلساتی که با حامیان حقوق حیوانات و گروهی از هنرمندان برگزار کردیم قرار شد تا در مناطق رهاسازی آنها، تابلوهایی هشدار‌دهنده برای مردم نصب کنیم.

 

نظر شما
ادامه