کد خبر: ۴۹۵۳۴

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با بازگشت و استقرار ۸۷ هزار راس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده خوزستان، بخش دام این مناطق به وضعیت پایدار رسید و این بخش به طور کامل فعال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» روز چهارشنبه افزود: پیش از استقرار دام‌های مناطق سیل زده، همه جایگاه‌های نگهداری دام با همراهی و مشارکت اکیپ‌های دامپزشکی استان‌های تهران، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ضد عفونی و آماده سازی شدند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام مناطق سیل زده علیه بیماری‌های دامی به خصوص تب برقکی ۵۸ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شد افزود: هم اکنون وضعیت بهداشتی دام و سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام برای ازسرگیری تولید فراورده‌های دامی در مناطق سیل زده خوزستان در حد مطلوب و قابل قبول رسیده است.

وی گفت: با انجام تمهیدات و اقدام‌های پیشگیرانه، هم اکنون هیچ بیماری و اپیدمی خاصی، دام‌های مناطق سیل زده غرب، شمال و مرکز خوزستان را تهدید نمی‌کند و وضعیت به حال عادی و پایدار بازگشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: مجموعه اقدام‌های انجام شده در بخش بهداشت دام و واکسیناسیون، بخش دام در مناطق سیل زده را به وضعیت پایداری رسانده و نگرانی دامداران برطرف شده است.

پرداخت خسارات بخش دام مناطق سیل زده

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پرداخت خسارات بخش دام مناطق سیل زده با هماهنگی و محوریت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان شروع شده است.

کنارکوهی گفت: بنابر مصوبه هیأت دولت به ازای هر رأس دام سبک پنج میلیون ریال کمک بلاعوض و پنج میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و به ازای هر رأس دام سنگین ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار دامداران و عشایر مناطق سیل زده برای جبران بخشی از خسارت وارده قرار می‌گیرد.

به گفته وی در جریان سیل ویرانگر فروردین ماه امسال، یک هزار و ۲۲۰ رأس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده خوزستان تلف شد.

سرعت عمل گروه‌های امداد و نجات و دامداران محلی مانع از بروز تلفات سنگین دام در مناطق سیل زده خوزستان شد.

سیلاب اخیر زندگی ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق غربی، شمالی و مرکزی خوزستان را تحت تأثیر قرار داد و بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، مناطق مسکونی و تولیدی و زیربنایی خوزستان خسارت وار د کرد.


نظر شما
ادامه