کد خبر: ۴۹۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی شهریه دانشگاه آزاد، عنوان کرد: یکی از مشکلات دانشگاه آزاد مطالبه چند ده میلیاردی از بنیاد شهید است ولی افزایش ۲۲ درصدی شهریه در این شرایط اقتصادی منطقی نیست و موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را جدی‌تر می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جبار کوچکی‌نژاد» نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به افزایش تا 22 درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید تحصیلی، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر از پس هزینه‌های خود بر نمی‌آید و یکی از علل اصلی آن طلب چند ده میلیاردی خود از بنیاد شهید و امور ایثارگران است. دانشگاه آزاد بر اساس مصوبات هیأت امنای خود به فرزندان شهدا خدمات رایگان ارائه می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ضعف مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نه تنها خانواده شهدا را دچار مشکل کرده است، بلکه گریبان گیر دانش آموزان و دانشجویان ایثارگران و شهدا را نیز دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیز نباید فشار را بر دوش دانشجویان و خانواده های آن‌ها بگذارد، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که مردم از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیند نباید هزینه تحصیل از سوی دانشگاه آزاد و سایر مؤسسات آموزشی غیر دولتی بالا برود.

کوچکی‌نژاد با یادآوری اینکه یکی از ایرادات دانشگاه آزاد در این دوره تغییرات پیاپی مدیریتی در این دانشگاه است، افزود: این تغییرات به بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد ضربه وارده کرده است و نمی‌تواند منابع مورد نیاز خود را تأمین کند.

دانشگاه آزاد به جای چابک سازی دست در جیب مردم کرده است

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد به جای اینکه اقدام به چابک سازی کند و ساختارهای خود را اصلاح کند، دست در جیب دانشجویان کرده و شهریه را بالای 20 درصد بالا برده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد و یقیناً طی هفته‌های آینده کمیسیون آموزش و تحقیقات این پرونده را کلید خواهد زد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هرگونه شایعه مبنی بر رد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس را تکذیب کرد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با یک متقاضی هم دنبال خواهد شد و این موضوع را قطعا در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
دیگه ارزش کامنت گذاشتن هم نداره حکیم مهر کی به کیه هر کی هر کاری میخواد میکنه اینا هم حرفی بیش نیست انقدر دانشگاه بزنید و دامپزشک بگیرید تحویل بدید که بشه مثل مهندسا الانم شده خبر ندارید
نظر شما
ادامه