کد خبر: ۴۹۵۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
در دیدار با رئیس و اعضای کمیته تب برفکی اتحادیه اروپا مطرح شد:
جلسه كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا با حضور هیات دامپزشكی ایران و ۵ كشور منطقه در پاریس برگزار شد ...
 

حکیم مهر: جلسه كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا با حضور هیات دامپزشكی ایران و ٥ كشور منطقه در پاریس برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دكتر مارتین» رییس كمیته تب برفکی اتحادیه اروپا و «دكتر سامپشن» ضمن برشمردن دستاوردهای اجلاس تب برفكی شیراز که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، از  همكاری ایران در برگزاری موفق این اجلاس تشكر کردند .

  رییس كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا با مروری بر محورهای اصلی نقشه راه مصوب در اجلاس شیراز، اولویتهای كمیته تب برفكی در فاصله سال های ٢٠١٩-٢٠٢٠ را برشمرد .

در این جلسه هیات دامپزشكی ایران ضمن ارائه گزارش از دستاوردهای برنامه پیشگیری و كنترل تب برفكی در ایران، بر جایگاه خاص كشورمان در كنترل این بیماری در منطقه تاكید نمودند .

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشكی کشورمان گفت: ایران به دلیل همسایگی با پاكستان و افغانستان شرایط خاص دارد كه نیاز است تصمیمات جدی تری برای كنترل این بیماری در منطقه گرفت .

وی افزود: سابقه طولانی ایران در مبارزه با این بیماری تولید واكسن در بخش دولتی و افزایش تولیدكنندگان واكسن در بخش خصوصی و مراكز علمی با سابقه در ایران همچون دانشكده دامپزشكی دانشگاه تهران و نیز بخش خصوصی فعال، می طلبد تا ایران به مركز تشخیص فوری و كنترل این بیماری تبدیل شود .

دكتر رفیعی پور برنامه های مطالعاتی در خصوص ایمونوژنیسیتی سرویلانس اپیدمیولوژی و الگوی ویروس و بیماری و تشخیص سریع برنامه های آموزشی و انجام تستهای مورد نیاز و تامین مواد  و كیتهای تشخیصی را از نیازهای اولویت دار دانست .

وی گفت: پیشنهاد مشخص ما برای كمك به كنترل بیماری و ریشه كنی آن راه اندازی آزمایشگاه رفرانس در ایران با همكاری فائو و اتحادیه اروپاست .

لذا مقرر گردید كمیته تب برفكی اتحادیه اروپا پیشنهاد ایران را بررسی و در مورد آن اعلام نظر كند .

  تشكیل كمیته مشورتی واكسیناسیون نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود .

در این دیدار دکتر بهمن عابدی کیاسری مدیرکل دفترسازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور نیز دکتر رفیعی پور رییس این سازمان را همراهی می کند .

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
1
0
مگر ایران عضو اتحادیه اروپاست که مسائل ایران را آنجا مطرح میکنند؟بهتر است به طور مستقل به همراه کشورهای همسایه و منطقه کمیته منطقه ای تشکیل شود وگرنه اتحادیه اروپا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا هزینه نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دوست عزیز شما که اظلاعی ندارین لظفا اظهار نظر نفرمایید.
اتحادیه اروپا و فائو طرح های مختلفی را در کشور های خاورمیانه برای تشخیص و پیشگیری بیماری تب برفکی انجام داده اند. و هزینه های ان را نیز پرداخت کردند.
درثانی اگر قرار به ازمایشگاه رفرانس تب برفکی باشد باید اتحادیه اروپا و فائو تایید و پشتیبانی مالی و علمی نمایند. پس لطفا همین طوری برای رضای خدا غیرتی نشوید
نظر شما
ادامه