کد خبر: ۴۹۴۷۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اجلاس OIE در پاریس:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» خواستار رسیدگی هیات رئیسه سازمان بهداشت جهانی دام به این موضوع جهت اتخاذ راهكارهای مناسب با توجه به مخاطرات بهداشتی آن شد ...
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور در اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام  (OIE) به آثار تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله در حوزه سلامت و تامین غذای سالم برای مردم اشاره کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رییس این سازمان در دومین روز از اجلاس OIE ، ضمن انتقاد از تحریم‌های ظالمانه دولت آمریكا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: متاسفانه این تحریم ها سلامت و غذا را تهدید می‌ كند و ایران اعتقاد دارد برای رسیدن به استراتژی سلامت واحد در جهان نیاز به مشاركت كلیه كشورها دارد و ایران كشوری كلیدی در منطقه بوده كه نقش مهمی در كنترل و ریشه كنی بیماریهای دامی و بیماریهای مشترك انسان و دام دارد .

وی با بیان اینکه تحریم های دولت آمریکا متاسفانه در تجارت دارو غذا و فرآورده‌های دامی تاثیر منفی گذاشته است، افزود: در تهیه دارو، كیت‌های تشخیصی و واكسن مشكلات زیادی داریم كه البته این مشكلات می‌تواند برای كشورهای دیگر هم اتفاق افتد .

رفیعی‌پور خواستار رسیدگی هیات رئیسه سازمان بهداشت جهانی دام به این موضوع جهت اتخاذ راهكارهای مناسب با توجه به مخاطرات بهداشتی آن شد .

«دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان نیز دکتر رفیعی پور را همراهی می کند .
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
1
4
وظيفه oie چيز ديگريست ...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
این نتیجه کم تحربه بودن برخی از مدیرانی است که به رییس سازمان مشاوره می دهند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
1
1
امریکا مواد خوراکی و دارویی را که تحریم نکرده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
کی میگه تحریم نکرده ؟علی الظاهر تحریم نیست ولی وقتی مبادله مالی امکان پذیر نباشه و امکان خرید ومبادله پول نباشه میشه همون تحریم.یه سر به داروخانه ها بزنین وببینین چه خبره.و از اونایی که داروهای خاص استفاده میکنن بپرسین.
احدی از دلسوزان دوستدار سیستم!!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
1
3
جناب دکتر رفیعی پور عزیز. ....................
در این که انسان شریف و نجیبی هستید هیچ تردیدی وارد نیست و قابل احترامید
.................................
شما از زمانی که بر کرسی ریاست تکیه زده اید در کسوت سخنگوی موسسه رازی هم ظاهر شده اید و مدام از بی نیازی از دارو و واکسن و ... داد سخن داده اید بی آن که مسئولیتی در آن حوزه داشته باشید حال چگونه در مقام استیصال در مجامع جهانی فریاد عجز بر می آورید؟!حکایت سعدی را بخوانید و تلاش کنید بدان عمل کنید که فرمودند :
بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد پسر را گفت نباید که این سخن با کسی در میان نهی. گفت ای پدر فرمان تراست، نگویم ولکن خواهم مرا بر فایده این مطلع گردانی که مصلحت در نهان داشتن چیست؟ گفت تا مصیبت دو نشود: یکی نقصان مایه و دیگر شماتت همسایه
پس لااقل شماتت دیگران را برایمان به ارمغان نیاورید اگر سم و واکسن تهیه نمی کنید!
و کاش جنابعالی پیگیر طرح تسری باشید و احقاق حقوق دامپزشکانی که پشیز تحت عنوان محرومیت از مطب را هم ازشان دریغ کردید و مسائل سیاسی را به اهل فن واگذارید.
لطفا نه در جایگاه سخنگوی موسسه رازی ظاهر شوید و نه به عنوان دیپلمات وزارت خارجه! که به قول دوست ناشناسی وظیفه OIE چیز دیگری است.این گونه سخن راندن نابجا فقط سبب بی مایگی سازمان دامپزشکی می شود هیچ دستاوردی نخواهد داشت. ...................... پس سعی بر آن فرمایید در ضروریات مباحثه کنید و اگر مطلب قابل عرضی در سازمان جهانی بهداشت دام ندارید بهتر بود اعلام می کردید که به خاطر تحریم ها و شرایط دشوار فعلی امسال استثنائا تشریف نمی برید.این گونه بسیار اثرگذارتر و دلنشین تر بودید .
لطفا خودتان باشید.رئیس سازمان دامپزشکی کشور
امیدوارم از گفته های این دلسوز دوستدار سیستم رنجیده خاطر نشوید و انتقاد پذیر باشید.
پیروز باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
قاعدتا موسسه رازی متولی و پاسخگوی وضعیت واکسن دام و طیور کشور نیست فقط یک تولید کننده واکسن انحصاریه که حاضر نیست نه انحصارش رو از دست بده و نه کیفیت و کمیت تولیداتش رو تغییر بده
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
امریکا هم غذا و هم انواع مواد دارویی را برای کشور تحریم کرده است و حتی اجازه ورود کشتی ها را به بنادر ایران با مشکل روبه رو کرده است
لذا دکتر رفعیی پور به درستی از موضوع کشور سخن گفته است.
نظر شما
ادامه