کد خبر: ۴۹۴۵۹

گروه جهادی تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در مناطق سیل‌زده استان لرستان موفق به ویزیت و واکسیناسیون ده‌ها هزار رأس دام شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر اوایل اردیبهشت با آماده‌سازی تیم تخصصی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند.

این گروه جهادی با هدف بهره‌وری حداکثری از حضور خود در مناطق سیل‌زده، قبل از حضور در مناطق با شناسایی مناطق دارای دام، هماهنگی‌های زیادی را با بخش‌های مرتبط دامی و دامپزشکی انجام دادند و در این میان برخی مسئولان نیز از جمله، معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تلاش‌ها و همکاری‌های زیادی در این باره با دانشگاه آزاد اسلامی شبستر داشتند.

دانشجویان ترم آخر مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر قرار بود تا چند هفته آتی فارغ‌التحصیل شوند. این دانشجویان در راستای خدمت به مردم و به‌عنوان پایانی خوش و نیکو در رشته دامپزشکی، متشکل از محمد همتی به‌عنوان مسئول تیم اعزامی، سروش محمودزاده به‌عنوان جانشین و فرهاد امجدی به‌عنوان مدیر تدارکات تیم اعزامی، جاوید صفری، سعید لطفی، علی ابهری، مهران رضایی و سهراب اکبری بودند.

این دانشجویان با بدرقه نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، امام جمعه شبستر، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و برخی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان و شبستر راهی استان لرستان شدند. الیگودرز، نورآباد و رومیشکان مقصد نهایی این دامپزشکان بود.

به دلیل وسعت و جمعیت دامی بالای لرستان، برنامه‌ریزی شده بود که این تیم هشت نفره به سه گروه تقسیم شده و هر کدام راهی شهرها و روستاهای این استان بشوند تا خدمت‌رسانی به بهترین صورت ممکن امکان‌پذیر شود.

وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تلاش برای مبارزه با آنها، احساس حضور این افراد را پررنگ‌تر می‌کرد. این گروه جهادی تخصصی در طول حضور در این مناطق، موفق به واکسیناسیون و ویزیت ده‌ها هزار رأس دام، معدوم‌سازی حیوانات بیمار و تلف‌شده، تشخیص و درمان بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، آگاهی و آموزش مردم منطقه و نظایر آن شدند. این گروه اعزامی حدود ۱۰ روز در این مناطق حضور داشته و خدمات تخصصی خود را به مردم مناطق سیل‌‌‌زده ارائه کردند.

محمد همتی مسئول گروه جهادی تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تأیید این گزارش و قدردانی از همکاری و همراهی اداره‌کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد که این تیم به چهار گروه دونفره تقسیم و از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۲۰ و سی بعدازظهر به مناطق تعیین شده اعزام می شد تا کار واکسیناسیون و ویزیت دام‌ها را انجام دهند و در مدت حضور که بیش از یک هفته به طول انجامید موفق به ویزیت ده‌ها هزار رأس دام شد.

 







 
نظر شما
ادامه