کد خبر: ۴۹۴۰۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوع شدن واردات غذای سگ و گربه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «سید مهدی نیازی» گفت: از ۸ اردیبهشت امسال ۱۴۳ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شد که غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد.

وی با بیان اینکه واردات غذای سگ و گربه صرفا برای مصارف لوکس نبوده است، گفت: از برخی سگ‌ها در حوزه ماموریت‌های نیروی انتظامی­، هلال احمر و آتش نشانی وبه منظور استفاده از حس بویایی یا چشایی آن‌ها استفاده می‌شود که خوراک خاص مصرف می‌کنند از این رو ممکن است این خوراک در کشور تامین نشود.

نیازی افزود: سال ۹۶ ارزش میزان واردات غذای سگ و گربه ده میلیون دلار بود که در سال ۹۷ با اعمال سیاست‌های مدیریت واردات به هفت میلیون دلار کاهش یافت ضمن اینکه امسال با توجه به اعمال ممنوعیت واردات در این بخش کاهش واردات بیشتر هم خواهد بود.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: با سیاست‌ها و اقداماتی که در سال ۹۷ پیش بینی و اجرا شد واردات در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و این در حالی است که کاهش واردات در حوزه کالا‌های مصرفی حدود ۳۲ درصد بوده است.

نیازی افزود: همچنین واردات کالا‌های ممنوعه از حدود ۳ میلیارد دلار در سال ۹۶ به حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ کاهش یافت.

وی با بیان اینکه روند مدیریت تقاضا در سال ۹۸ هم ادامه دار خواهد بود به منظور حمایت از تولیدات داخل و مدیریت تقاضا ممکن است ممنوعیت واردات در برخی ردیف‌های تعرفه‌ای افزایش یابد کما اینکه از ابتدای امسال تا کنون اقلام ممنوعه واردات از ۱۳۹۰ ردیف تعرفه به ۱۵۱۲ ردیف تعرفه افزایش یافت که برخی از این کالا‌های ممنوعه از داخل تامین می‌شود برای برخی دیگر هم در شرایط کنونی اولویتی برای تامین از طریق واردات تشخیص داده نشده است.

نیازی همچنین درباره آخرین تغییرات در فهرست ۲۵ قلم کالای اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، گفت: چند قلم از این فهرست خارج شده که از جمله آن گوشت قرمز، حبوبات، کره و بخشی از کاغذ است که از این پس به آن ارز نیمایی تعلق می‌گیرد البته برای کاغذ مورد مصرف در مطبوعات همچنان ارز ۴۲۰۰ اختصاص می‌یابد.

وی افزود: البته برای کالا‌هایی که اعلام ممنوعیت واردات می‌شود باید توجه کنیم که بعد از اعلام ممنوعیت، ثبت سفارش و تامین ارز صورت نمی‌گیرد، اما کالا‌هایی که قبلا ثبت سفارش و تامین ارز شده و یا خریداری و در حال حمل به کشور و یا در گمرک است براساس قوانین، مشمول ممنوعیت واردات نمی‌شوند.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
2
0
اینکه دیگر گوشت منجمد و دام زنده با ارز دولتی دلار 4200 تومانی وارد نمی شود خبر بسیار خوشی برای تولیدکنندگان است و واقعا به معنای حمایت از اشتغال جوانان و تولید ملی است!

در اینجا بایستی از تمام کسانی که در به تصویب رسانیدن این امر حیاتی در 18
اسفند 1397 مجلس از طریق روشنگری و ارائه طریق مشارکت داشتند از جمله دکتر ناصر علیدادی استاد دانشگاه تهران
و دکتر یوسف داودی نماینده مردم آذربایجان یاد شود که حکیم مهر با انجام وظیفه حرفه ای خود بارها به نحو احسن
موضع گیری آنها را در خصوص لزوم حذف ارز دولتی یارانه ای 4200 تومانی برای واردات نهاده های گوشت و دام زنده و خوراک دام های بزرگ و طیور در چند ماهه اخیر به خوبی پوشش داده است.
ولی خوراک سگ و گربه از اول یارانه ای نبود و منطقی است که واردات آن
همچنان به دلیل اینکه با ارز غیر دولتی است برای ایجاد رقابت بازار و اینکه در مقایسه با خوراک طیور و دام های بزرگ
غیر قابل توجه است مجاز باشد.
محیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
2
0
غذای سگ و گربه سالم و با کیفیت که در شرایط کنونی در کشور قابلیت تولید را ندارد، در سلامت همراهان انسان ها و متعاقبا خود آنها چه از نظر جسمی و چه روانی بسیار با اهمیت است و به علاوه این تجارت تنها بخش کوچکی از واردات را شامل می شود.به نظر می رسد واردات این محصول تنها به دلیل برخی فشارها و اخبار نادرستی است که از چندی پیش در رسانه ها در حال چرخیدن است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
0
مگر 7 میلیون؟؟!

دلار خوراک سگ و گربه در مقابل 15 میلیارد دلار واردات کل نهاده های دامی چقدر ارزش دارد؟؟!

چرا به جای آن،
واردات ذرت، کنجاله سویا و واکسن دامپزشکی را با ارز نیمایی آزاد نمی کنید؟
خواهید دید که بازار سیاه آقا زاده های
دلال نورچشمی کم رونق خواهد شد و خودبخود هزینه تولید و قیمت گوشت و شیر و مرغ و تخم مرغ پایین تر خواهد رفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
2
0
این اقدام واقعا ظلمیه به کسانیکه حیوان خانگی دارند.چون بعضی از حیوانات فقط یک غذای خاص وارداتی رو میخورن.این مسئله تنها بازار تشنه ای رو ایجاد می کند که به سمت قاچاق گسترده سوق پیدا می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
2
2
کار بسیار درستیه. در هر زمینه ای باید دست دلال وارد کننده رو قطع کرد و به تولیدکننده بها داد تا بتونه محصول با کیفیت بالاتر رو تولید کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
3
1
این کار یعنی شروع قاچاق!!!! وقتی که با ارز آزاد داره وارد میشه چرا باید جلوش رو گرفت و ممنوع بشه؟؟؟ کلینیکهای دامپزشکی خیلی حال و روز خوبی دارن؟؟؟ یک مشت آدمی که ار هیچی سر در نمیارن, با این کارها وضعیت رو دارن بدتر میکنن
ناشناس
|
Belgium
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
1
0
به قاچاق سلامی دوباره میکنیم
از فردا کنسرو ۱۰ تومنی میشه ۵۰ تومن
عاشق این حله مسئله هستم: پاک کردن صورت مسئله
نظر شما
ادامه