کد خبر: ۴۹۴۰۱
 
 

این پروژه توسط محققین دانشکدۀ کشاورزی و دامپزشکی دانشگاه بریستول انگلیس انجام می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، این محققین بر این باور هستند که صدای مرغ های گوشتی که از فارم های پرورشی ضبط می شود، می تواند تعیین کنندۀ میزان رفاه و سلامت طیور باشد .

صدای جوجه ها

پرورش صحیح طیور به معنای توسعۀ روش های مدیریتی با هدف نظارت و کنترل خودکار سلامت و رفاه حیوان، تأثیرات محیطی و تولید و بازدهی است .

تحلیل های صوتی طیور و تصمیماتی که بر اساس اطلاعات حاصل از آن اتخاذ خواهد شد می تواند با تشخیص یا پیشگیری بیماری تأثیرات مثبتی بر روی سلامت و رفاه حیوان در طول حیاتش در فارم بگذارد .

هدف این پروژه که توسط دکتر  Andy Butterworth هدایت خواهد شد، تشخیص و تعیین ویژگی های صوتی جوجه ها در روزهای اولیۀ حیات آنهاست که با دستگاه های اتوماتیک و در شرایط عادی فارم ثبت و ضبط خواهد شد.

همچنین این پروژه ارتباط احتمالی بین برخی صداها با واکنش های جمعی و گروهی را بررسی خواهد کرد .

به علاوه، این پروژه که از ماه سپتامبر سال جاری آغاز به کار خواهد کرد، به بررسی وجود ارتباط بین ایجاد تغییرات در محیط پیرامون مرغداری و تأثیر آن بر روی تغییرات صوتی طیور به لحاظ فرکانس یا نوع صوت خواهد پرداخت .

جدیدترین تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته، «تحلیل صوتی و تأثیر آن بر روی وزن جوجه های گوشتی» بوده که در سال 2017 میلادی در مجلۀ  Poultry Science به چاپ رسید و در این تحقیق وزن و صدای جوجه ها در طی 5 دورۀ پرورشی ثبت و ضبط گردید. در هر دورۀ پرورش، از اوج فرکانس صدای جوجه ها برای تخمین وزن آنها استفاده می شد و سپس با وزن قابل مشاهدۀ آنها مقایسه می شد. در تمام طول دوران پرورش، هیچ گونه تفاوت چشمگیری بین وزن تخمینی و وزن مشاهده شده دیده نشد .

 

نظر شما
ادامه