کد خبر: ۴۹۳۵۴

به نظر می رسد تا محققین ایتالیایی موفق به ساخت پرینتری سه بعدی شده اند که توانایی آن را دارد تا فیبرهای مصنوعی گوشت و مرغ را تولید نماید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «جوزپه اسپیگتی» مهندس زیست فناوری ایتالیایی و سازنده این سیستم منحصر به فرد، نوعی پرینتر سه بعدی را تولید کرده است که با بهره گیری از چاپگر مخصوص خود قادر است به تولید گوشت مرغی مبتنی بر فیبرهای پروتئین گیاهی پرداخته و طعم واقعی این محصولات را نیز تداعی نماید .

وی در این خصوص گفت: علاقه و نگرانی برای سلامت و رفاه حیوانات و از سوی دیگر  حفاظت از محیط زیست و یا صرفاً توسعه غذاهای ارزان قیمت تر، سبب شده است تا اخیرا علاقه زیادی به توسعه جایگزین های گیاهی برای محصولات پروتئینی حیوانی و گوشت به وجود آید و در این بین، چاپ سه بعدی نقش مهمی را ایفا می کند .

اسپیگتی در مصاحبه ای که با بیزینس اینسایدر داشته، اعلام کرده است که در این فرآیند از مواد اولیه گیاهی پایداری که تاثیر منفی بر محیط زیست ندارند، استفاده می شود .

این محقق ایتالیایی در پایان گفت: بر خلاف سایر روش های مشابه، هیچ محدودیتی در شکل و بافت محصولات تولیدی در این سیستم وجود نداشته و علاقه مندان این محصولات می توانند غذای مورد نظر خود را در اشکال مختلف تولید کرده و مصرف کنند .

 

نظر شما
ادامه