کد خبر: ۴۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:
«دکتر محمودرضا رسولی» افزود: ۹۹ درصد شیر خام موجود در لبنیات فروشی‌های سنتی همواره مورد نمونه‌برداری و آزمایش قرار می‌گیرند ...

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان وجود 99 درصد شیر تقلبی در لبنیات سنتی همدان را سوءبرداشت دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» بابیان اینکه اداره کل دامپزشکی همواره بر شیر خام لبنیات سنتی بازرسی به عمل می‌آورد، مطرح کرد: 99 درصد شیر خام موجود در لبنیات فروشی‌های سنتی همواره مورد نمونه‌برداری و آزمایش قرار می‌گیرند، از این‌رو امکان دارد شیرهای تقلبی در این نمونه‌برداری‌ها جزو این 99 درصد بوده باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه 100 درصد لبنیات سنتی به‌وسیله اداره کل دامپزشکی مورد تأیید نیست، اظهار کرد: از هم استانی‌ها تقاضا داریم تا در صورت امکان از خرید و مصرف لبنیات سنتی اجتناب کرده و تا حد امکان از محصولات پاستوریزه استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به همکاری مشترک این اداره با دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، افزود: آزمایشگاه‌های فعال دامپزشکی مجهز به بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌ها است و از این اداره گاها اقدام به آزمایش نمونه‌های این دانشگاه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها نظارت بر شیر خام در حوزه وظایف اداره کل دامپزشکی است، گفت: سایر محصولات لبنیاتی همانند ماست و پنیر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا است.

رسولی با اشاره به جدیت این اداره در نحوه برخورد با واحدهای متخلف، عنوان کرد: سال گذشته طی بازرسی‌های صورت گرفته، 615 واحد متخلف در عرضه مواد خامی اعم از لبنیات سنتی، گوشت و مرغ و ماهی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

گفتنی است؛ روز گذشته دکتر امیرحسین نقی پور،  رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، گفت: طی انجام  طرح پالایش لبنیاتی های سنتی،  60 واحد صنفی لبنیاتی سنتی بازرسی و از شیر آنها نمونه برداری شد که در 99 درصد آنها تقلب ثبت شده که بیشترین تخلف مربوط به افزودن آب، نمک و مواد ضد عفونی کننده شناسایی شده است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
2
سلام
چه ........... است این مصاحبه و رد صحبت های رییس شبکه دامپزشکی شهرستان همدان
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
2
رییس شبکه و مدیر کل اول با هم هماهنگ شوید بعدا صحبت کنید !!!!
...................
نظر شما
ادامه