کد خبر: ۴۹۳۳۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تحلیل اتفاقاتی مانند حادثه سگ گردانی در پارک ستارخان تهران گفت: این اتفاقات دارای ابعاد مختلف مانند قضایی و فرهنگی است که باید با هم دیده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه دانا، «مهدی شیخ» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره عملکرد مجلس در پیگیری مطالبات مردمی در برخورد با سگ گردانی در خیابان ها و معابر عمومی شهری گفت: طرحی را در سال گذشته برای نگهداری حیوانات خانگی آماده کردم که موضوع نحوه نگهداری این حیوانات قانونمند شود؛ در این زمینه متاسفانه قانون درست و حسابی نداریم. دیدم که به این مجلس نمی رسد دیگر پیگیری نکردم.

شیخ درباره خلا قانونی در این بخش گفت: باید یک قانون خوبی در رابطه با حیوانات خانگی وضع شود که همه زوایا در آن دیده شود؛ مثلا چه نژادها و گونه هایی مجاز هستند که مراجع ذی صلاح تایید کنند؛ ضوابط نگهداری در آپارتمان ها، پارک ها و معابر عمومی به چه شکل باشد و اگر خسارتی از این حیث متوجه کسی شد، چه باید کرد.

وی با بیان اینکه برخی نژادهای سگ در کشورهای اروپایی هم اجازه تردد در معابر عمومی را ندارند، افزود: هرچند قوانین کمکی در دادگاه ها و محاکم وجود دارد اما قانون جامع و مشخصی برای این دست اتفاقات که برداشت سلیقه ای نشود و قاضی بتواند به راحتی رای صادر کند وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تحلیل اتفاقاتی مانند حادثه سگ گردانی در پارک ستارخان تهران گفت: این اتفاق دارای ابعاد مختلف مانند قضایی و فرهنگی است؛ همه مسائل اجتماعی اینگونه هستند. این ابعاد باید با هم دیده شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه را در این حوزه سیستم نظارت و قوه قضائیه دارد گفت:  همه وظیفه دارند که این دست موضوعات را پیگیری کنند؛ قوه قضائیه اگر می بیند که در این زمینه خلاء قانونی وجود دارد باید پیشنهاد به مجلس بدهد؛ دولت هم همینطور. اینها در درجه اول پیگیری هستند.

شیخ درباره پیگیری طرح موضوع سگ گردانی در عمر 3ساله کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کمیسیون دو جلسه در این موضوعات بحث شد، به دستگاه ها تذکر داده شد اما طرحی برای آن مصوب نشد.

چهار جوان سه شنبه شب مصادف با ۱۷ اردیبهشت در پارک ستارخان در حال افطار کردن بودند که چند جوان دیگر نیز از سمت دیگر همراه با سگ وارد پارک می‌شوند با پارس سگ جوان روزه دار به این اتفاق واکنش نشان می‌دهد. هنگام خروج این جوانان روزه دار صاحب سگ با چاقو به یکی از آنها حمله می‌کند که به مجروح شدن با اصابت 4 ضربه چاقو منجر می‌شود. بلافاصله وی به بیمارستان رسول اکرم در نزدیکی محل حادثه منتقل شده و تحت درمان قرار می گیرد.

 
نظر شما
ادامه