کد خبر: ۴۹۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسئول بررسی بیماری های دامی و GIS اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از ابتلای تعدادی از دام های این استان به بیماری مشترک انسان و دام "اکتیما" در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر برات پور» با اشاره به اینکه این بیماری تعداد بسیار کمی از دام ها را درگیر کرده است، گفت: اقدامات درمانی لازم جهت کنترل این بیماری انجام شده و بیماری تحت کنترل است.

وی افزود: تعداد انگشت شماری از افراد نیز درگیر این بیماری شده اند که با ضدعفونی کردن و مصرف آنتی بیوتیک این بیماری در آن ها نیز قابل درمان است.

برات پور با بیان اینکه این بیماری در شتر و دام سبک مشاهده می شود، توضیح داد: این بیماری به صورت ضایعه در قسمت های لب، دهان و به خصوص لثه و پستان های دام مشاهده می شود.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز این بیماری، واکسن در داروخانه های بخش خصوصی موجود است که دامداران می توانند با تهیه آن از بروز این بیماری در دام خودداری کنند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه اکتیما بر اثر تماس با دست به قسمت های ضایعه از دام به انسان منتقل می شود، بیان کرد: باید از تماس با این ضایعه ها خودداری و در هنگام شیردوشی نیز از دستکش استفاده شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برات پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
واکسن در مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی استان موجود می باشد که به اشتباه داروخانه قید شده است.
نظر شما
ادامه