کد خبر: ۴۹۲۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت جوجه یکروزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند صنعت مرغداری نابود می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامعلی فارغی» با انتقاد از شرایط نامساعد بازار جوجه یکروزه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند تولیدکنندگان گوشت مرغ و جوجه یکروزه در سال رونق تولید قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

وی افزود: از ۱۵ فروردین به بعد تولیدکنندگان جوجه ماهانه حدود ۸۰ میلیارد تومان و گوشت مرغ ۲۵۰ میلیارد تومان ضرر سرمایه می‌دهند که برای جبران ضرر فعلی راهکاری جز کاهش ورودی بازار و میزان حجم تولید وجود ندارد.

فارغی ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته و عدم کشش بازار برای این حجم از تولید، تولیدکنندگان با زیان چشمگیری در فروش هر قطعه جوجه یکروزه در بازار روبرو هستند که صادرات منسجم تا حدی می‌تواند راهگشای مشکلات فعلی تولیدکنندگان باشد، اما صادرات کوتاه مدت دردی را دوا نمی‌کند.

به گفته وی، با توجه به ممنوعیت صادرات، بازار‌های هدف را از دست داده‌ایم و به دست آوردن مجدد بازار مستلزم مدت زمان ۲ تا ۳ ماهه است، اگر تا آن زمان دولت مجدد صادرات را ممنوع اعلام نکند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آینده روشنی برای صنعت متصور نیستیم، افزود: با وجود تورم ۴۰ درصدی در فروردین، قیمت جوجه یکروزه در بازار ۵۰ درصد افت داشته که این امر بر زیان تولیدکنندگان دامن زده است.

وی نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان تولید ماهانه جوجه یکروزه را بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: از این میزان ماهانه حدود ۲۱۰ تا ۲۰ هزارتن مرغ تولید شود که ۲۰ تا ۲۵ هزار تن از این میزان باید صادر یا از میزان تولید کسر شود چرا که با استمرار روند کنونی مازاد تولید صنعت نابود خواهد شد که اگر مسئولان هر چه سریع‌تر تمهیداتی نیدیشند، با نابودی صنعت دیگر کاری نمی‌توان کرد.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
سیاست های اشتباه وزارت جهادکشاورزی و دادن یارانه دلار 4200
به دلالان خونخوار و اصرار بر تدوام این روند فاجعه بار باعث نابودی صنعت دام و طیور کشور شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
اگه قراره بین بدبختی مردم و نابودی صنعت مرغ یکی انتخاب بشه همون بهتر که صنعت مرغ نابود بشه ؛ مرغ وارد بشه
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
آقای عزیز که اظهار نظر فرمودید که بهتر است صنعت مرغداری نابود بشود بهتر از نابودی مردم است فقط خواستی اظهار بودن کرده باشی در موارد اقتصادی و تخصصی لطفا دخالت نفرمائیدو کار را به کاردان بسپاریم اگرچه افراد کاردان رفتن به ینگه دنیا
پاسخ ها
حقیقت جو
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
ممنون از این همکار. آقای دبیر انجمن گویا علاقه زیادی به تورم و گرانی دارند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
با کاهش قیمت جوجه یکروزه هیچ گونه نابودی در این صنعت نه تنها مطرح نمی باشد ،بلکه در میان مدت متعادل سازی قیمت مرغ را بهمراه خواهد داشت.
عدالت خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
آقای فاروغی، خودشان از ََ سال‌های دور 1365 تا کنون یکی از فروشندگان جوجه یکروزه میباشد.
طبیعی است راه های بدست آوردن، سود های کلان را بخوبی می‌داند،.
ضروری است این دبیر انجمن با رایزنی های منطقی و لحاظ کلیه موارد اقتصادی از جمله، ثبات قیمت مرغ در بازار / ثبات قیمت جوجه یکروزه / رضایت وقدرت خرید مردم را در الویت قرار دهند.
بنظر میرسد ایشان صرفاً به افزایش قیمت جوجه یکروزه اندیشیده و موارد مهم و اساسی دیگر برایشان اهمیتی ندارد.
آقای دبیر تهدید چرا.؟
نظر شما
ادامه