کد خبر: ۴۹۲۴۱
 
 

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از نمونه گیری لاشه یک قلاده گرگ مهاجم مشکوک به هاری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی نهاوند، «دکتر مهدی قنبری» گفت: به دنبال حمله یک قلاده گرگ به یکی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان که سبب زخمی شدن فرد شده بود، کارشناسان اداره دامپزشکی به محل اعزام شدند که پس از بررسی های لازم مشخص شد گرگ مهاجم در جریان حمله به فرد آسیب دیده کشته شده است.

وی گفت: با توجه به احتمال هار بودن این گرگ ابتدا نسبت به اخذ نمونه بافت مغز جهت انجام آزمایش های تشخیصی و ارسال به مرکز تشخیص هاری انستیتو پاستور ایران و آزمایشگاه تشخیص هاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اقدام و سپس ضد عفونی و دفن بهداشتی لاشه انجام گرفت.

دکتر قنبری با ذکر این نکته که در تمام موارد حیوان گزیدگی به ویژه حیوانات وحشی، حیوان گزیدگی را باید هارگزیدگی تلقی کرد مگر اینکه خلاف آن اثبات شود، افزود: فرد مصدوم در سریعترین زمان به مرکز درمانی مراجعه و پروسه درمان وی آغاز شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از دامداران و شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از جمله هر گونه رفتار غیر عادی از حیوانات خانگی، دام ها و سگ ها و حمله حیوانات درنده بلافاصله مورد را به اداره دامپزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان گزارش دهند.

 

نظر شما
ادامه