کد خبر: ۴۹۲۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گوشت اختصاص دادیم گوشت گران‌تر بود و حالا که ارز آزاد به گوشت می‌دهیم، گوشت ارزان‌تر شده است. این نشان می‌دهد ریشه‌های پنهانی در افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «مهرداد بائوج لاهوتی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی ریشه‌های پنهان در افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید کرد.

وی با اشاره به اظهارت اخیر معاون اول رئیس جمهوری در مورد احتمال کوپنی شدن برخی کالاهای اساسی اظهار کرد: من معتقد به سیستم کوپنی کردن کالاهای اساسی نیستم زیرا معتقدم این سیستم هم فسادی را در پی دارد، مثل دو نرخی شدن بنزین که چنین فسادی را در خود دارد. مثلاً کسی که پول‌دار است وانتی را می خرد و از کارت سوختش استفاده می‌کند.

وی افزود: به اعتقاد من شرایط امروز با شرایط اول انقلاب کاملاً متفاوت است و الان این سیستم کمکی به ما نمی‌کند. اگر ما می‌خواهیم به افراد و دهک‌های پایین جامعه کمک کنیم در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانیم به حساب ۷۰ میلیون ایرانی پول واریز کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اضافه کرد: دولت با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی ۵۳ هزار میلیارد تومان ما به التفاوت پرداخت می‌کند اما معلوم نیست این کالاها به دست چه کسی می‌رسد. از سوی دیگر در روزهای اخیر بحث‌هایی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح شد در حالی که درآمد ناشی از این کار برای دولت تنها ۱۱ هزار میلیارد تومان است و می‌خواهیم مردم را برای ۱۱ هزار میلیارد تومان به جان هم بیندازیم.

لاهوتی همچنین گفت: ما زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گوشت اختصاص دادیم گوشت گران‌تر بود و حالا که ارز آزاد به گوشت می‌دهیم، گوشت ارزان‌تر شده است. این نشان می‌دهد ریشه‌های پنهانی در افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
1
پول که بخواهید بدهید
می شود همان طرح شکست خورده 45 هزار تومان ماهیانه
آقای احمدی نژاد که با آن نمی شود
نیم کیلو گوشت گوسفند ایرانی را خریداری کرد!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
اگر پول را بتواند آزادانه خرج کند
به جای خرید گوشت می رود لباس و کفش می خرد و باز هم قیمت گوشت بالاتر خواهد رفت و دامداران به دلیل فقدان مشتری بیشتر خسارت می بینند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
در سیستم کالابرگ
هیچ فسادی نمی تواند شکل بگیرد چون
که به شکل الکترونیک است و مبدا و مقصد
گوشت توسط یک سامانه مرکزی نظارت
می شود.
در ضمن چون مردم تک تک
بسته های بارکددار را مصرف می کنند
در صورت تقلب اعتراضات مردمی
شکل خواهد گرفت.
نظر شما
ادامه