کد خبر: ۴۹۱۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:‌ توصیه می‌شود که دام‌ها در مناطق سیل‌زده بر علیه بیماری هاری واکسینه شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر محمد راضی جلالی» در خصوص احتمال شیوع بیماری هاری در مناطق سیل‌زده گفت: هاری بیماری شایعی نیست و فراوانی زیادی ندارد و به صورت موردی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آسیایی - آفریقایی شیوع این بیماری بیشتر است، افزود: در ایران شیوع هاری بسیار پایین است.

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: یکی از منابع اصلی انتقال بیماری هاری، حیوانات حیات وحش هستند و در صورت شیوع می‌تواند همه پستانداران را درگیر کند.

راضی جلالی با تأکید بر اینکه سیل و مشکلاتی که ایجاد کرد، سبب تغییر محل زندگی حیات وحش شده است، ادامه داد: بسیاری از حیوانات منابع غذایی خود را در این سیل از دست دادند و به همین دلیل به سمت فضاهایی مانند مناطق کشاورزی تغییر مکان داده‌اند و به مناطقی که انسان در آن زندگی می‌کند، نزدیک شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اتفاقاتی رخ دهد، افزود: در سال ۹۷ در منطقه شوشتر شاهد سه مورد هاری بودیم. به همین دلیل ظنّ این موضوع ایجاد شده که ممکن است شوشتر کانون این ویروس باشد.

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: باید پس از فروکش کردن سیل تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز این بیماری در نظر گرفته شود.

راضی جلالی تصریح کرد: واکسن هاری به‌صورت رایگان تزریق می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند، حیوانات خانگی خود را برعلیه بیماری هاری واکسینه کنند.

وی تصریح کرد: محل گازگرفتگی توسط حیوان هار باید با آب و صابون شسته تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود، همچنین این بیماری از طرف حیوان اهلی که دچار بیماری هاری شده است منتقل می‌شود. به همین دلیل دامپروران و افرادی که با حیوانات خانگی سروکار دارند، در معرض خطر هستند و باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
(شستن دست‌ها با آب و صابون می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند)؟؟؟!!! این جمله درسته فکر می کنید؟!!!!!!! اگر منظور آقای دکتر شستن ""زخم"" حاصل از گزش حیوان مشکوک باشه، میشه گفت این حرف درسته. ولی اگر غیر از این باشه،به نظرم حرف کاملا اشتباهیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
فروردین ۹۳یک نفردرروستای مهدیه ازتوابع بخش میان آب شوشتربعلت ابتلابه بیماری هاری ناشی ازگزش سگ هار فوت کرده نه سه نفر.لطفاخبررااصلاح کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
یعنی چرا کلینیکال پاتولوژیست باید چنین مصاحبه ای بکند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
با سلام
سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده نسبت به انحام واکسیناسیون ابله اقدام نموده که به نطر من لزوم نداشته بهتر میبوذ واکسبیناسیون شاربن و هاری مدنظر فرار میگرفت
که توضیح ان لزومی ندارد
نظر شما
ادامه