کد خبر: ۴۹۰۸۰
 
 

مسئول گروه جهادی فانوس، جزئیات فعالیت دامپزشکان جهادی شهرکردی در مناطق سیل‌زده پلدختر را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «هاتف مردانی» با اعلام خبر اعزام اولین گروه جهادی دامپزشکی به مناطق سیل‌زده، اظهار داشت: گروه جهادی فانوس تا جایی که میسر باشد برای رفع مشکلات دام‌های مناطق سیل‌زده تلاش می‌کند.

مسؤول گروه جهادی فانوس با اشاره به سختی راه و بسته بودن راه‌های ارتباطی برخی از روستاها، ادامه داد: برای گذر از مسیرها به دو طریق عمل می‌کردیم؛ یا پل معلق چوبی وجود داشت و یا در ارتفاع ۸ متری داربست‌هایی بود تا بتوان از آنها گذر کرد.

معاینه 5 هزار راس دام در مناطق سیل‌زده توسط گروه جهادی

مردانی با اشاره به اهمیت سلامت دام و تاثیر آن بر سلامت انسان‌ها، بیان کرد: حدود ۸ هزار راس دام تحت پوشش ضد انگل‌های خارجی و داخلی قرار گرفتند و حدود ۵ هزار راس دام معاینه شدند.

وی در ادامه با بیان داروهای کم و شرایط سخت، خاطرنشان کرد: ۲۰ روز قبل از اعزام شناسایی بوده و ۹ منطقه شامل ۱۲ روستا شناسایی شد که به ۶ روستا رسیدگی کردیم اما به دلیل کمبود دارو توان پوشش مابقی روستاها نبود.

مردانی با تاکید بر نیاز مبرم مناطق سیل زده به دامپزشکان، ادامه داد: داروهای آنتی بیوتیک، ضدالتهاب، تقویتی و ویتامین‌ها به دام‌ها تزریق شد.

مسؤول گروه جهادی فانوس در پایان با ابراز امیدواری به اعزام گروه دیگری بعد از ماه مبارک رمضان به مناطق پلدختر، خاطرنشان کرد: این گروه افراد مجربی بودند که با همراهی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد به این مناطق اعزام شدند.

 
 
 
نظر شما
ادامه