کد خبر: ۴۹۰۲۹
 
 

در پی انتشار فیلمی با عنوان مرگ قوچ و میش‌های پارک ملی گلستان به دلیل سمپاشی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان علت مرگ این حیوانات را بیماری اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نتیجه آزمایشات مشخص شد که قوچ و میش‌های پارک ملی گلستان بر اثر بیماری «براکسی» تلف شده‌اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدحسین مسلمی» اظهار کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از تلف شدن چند راس قوچ و میش در پارک ملی گلستان از سوی محیط‌بانان به دامپزشکی استان، کارشناسان ما در محل حضور پیدا کردند .

وی افزود: کارشناسان بررسی‌ها و آزمایشات لازم را انجام دادند و نمونه‌های اولیه برای مرکز ملی تشخیص بیماری‌ها در تهران ارسال شد .

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان بیان کرد:‌ بعد از بررسی‌ها، علت مرگ و میر این حیوانات بیماری براکسی تشخیص داده شد. این حیوانات بر اثر سرمای شدید از علوفه یخ‌زده مصرف کرده بودند که باعث ایجاد زخم در داخل معده و روده آنها شده بود .

مسلمی بیان کرد: این زخم‌ها موجب عفونت و مسمومیت در معده حیوانات شد و مرگ آنها را به دنبال داشت .

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: بعد از این اتفاق چندین مرحله بازدید از منطقه داشتیم و خوشبختانه تلفات دیگری مشاهده نشد. بنابراین اعلام می‌کنیم هیچ بیماری عفونی و واگیرداری در منطقه وجود ندارد .

نوروز امسال لاشه حدود 160 راس قوچ و میش در پارک ملی گلستان پیدا شد .
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه