کد خبر: ۴۸۹۸۶


مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج گفت: دانشجویان متخصص در حوزه دام بزرگ و مامایی دام طی ۵ روز از ۱۱ روستای منطقه چگینی بازدید و بیش از ۱۰۰۰ رأس دام را معاینه کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، «امیرارسلان احمدی مقدم»، مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج گفت: دانشجویان متخصص دامپزشکی ما در قالب یک گروه جهادی ۲۰ نفره در نیمه اول اردیبهشت امسال از مناطق سیل زده لرستان بازدید کردند و به معاینه و درمان دام‌های گرفتار سیل پرداختند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در این اردو از ۱۱ روستا بازدید کردیم، افزود: روستا‌های چم پلک، چم خوشه، درمره، کرگز، ولدکش، پیری رضا، پیری سوخته، چناران، هفت چشمه و چهارآب روستا‌های توابع شاهیوند در منطقه چگینی لرستان هستند که برای اولین بار یک گروه جهادی دامپزشکی به این مناطق سرکشی می‌کرد.

مسئول گروه جهادی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج ادامه داد: طی پنج روز حضور گروه جهادی با تخصص‌های دام بزرگ و مامایی دام، بیش از پنج هزار دام بازدید و هزار دام بیمار هم معاینه و درمان شد و در کنار این فعالیت ها، در توزیع لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز خانواده‌های سیل زده نیز اقداماتی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه دام‌ها در مناطق سیل زده گرفتار بیماری‌های انگلی می‌شوند، افزود: به دلیل بارندگی و حوضچه‌های آب که ایجاد شده بود، بیماری‌های انگلی دام شیوع پیدا کرده بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، حداقل در این مناطقی که ما حضور داشتیم، از شیوع بیماری‌ها جلوگیری شد.

احمدی مقدم بیان کرد: نکته جالب این بود که به گفته اهالی این روستاها، این اولین بار بود که یک گروه جهادی برای رسیدگی به وضعیت دام‌ها به این مناطق اعزام می‌شد.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه آزاد کرج و همچنین رئیس دانشکده دامپزشکی برای برگزاری این اردو و همچنین تأمین اقلام دارویی همکاری‌های زیادی با ما کردند، گفت: جهادگران دانشکده دامپزشکی برای حضور مجدد در این مناطق آمادگی کامل دارند و هر زمان که مسئولان همکاری کنند، حاضر به حضور در مناطق سیل زده و همچنین مناطق محروم هستیم.

 

نظر شما
ادامه