کد خبر: ۴۸۹۸۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر مینا قاضی‌زاده» افزود: مسئولین فنی بر اساس امتیازات کسب شده این آزمون، رتبه‌بندی شده و اگر حد نصاب لازم را کسب نکنند، از ادامه کار معذور خواهند شد ...

حکیم مهر: نشست هماهنگی مسئولین فنی بهداشتی مراکز مختلف تولید و فراوری و بسته بندی مواد خام دامی شامل کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، کارخانجات خوراک دام و ... در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حضور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان و رییس شورای نظام دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هدف از این نشست را لزوم هماهنگی در اجرای بخشنامه ها و ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و انجام اقدامات لازم مسئولین فنی بهداشتی صنایع وابسته به دام عنوان کرد و گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند اجرایی بخش دولتی می باشند که با یاری آنها وظائف خطیر دامپزشکی به نحو احسن به اجرا در می آید. 

وی افزود: تحقق شعار سال (رونق تولید) با تامین بهداشت، ارتقا بهره وری، افزایش تولید در بخش دام وطیور و آبزیان کشور بوسیله مجاهدت و همکاری و هماهنگی بخش دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت نقش مسئولین فنی بهداشتی گفت: لازمه اجرای وظائف خطیر دامپزشکی از جمله تامین امنیت و سلامت غذایی بوسیله ارتقا دانش فنی این نیروها در زمینه های مربوطه (بازرسی بهداشتی گوشت، سیستم های موجود در محل کار، عملیات های فرایند تولید محصول و ...) و احساس تعهد و مسئولیت پذیر بودن این افراد میسر می باشد.

دکتر رشیدی با اعلام نقش فعال، کنترلی و تعیین کننده این نیروها در این مراکز، از این نیروها به عنوان مدیران بهداشتی مجموعه نام برد و افزود : مسئولین فنی می بایست به جایگاه خود واقف بوده، در عین اینکه پاسخگو بودن آنها به روسا شبکه و مردم نیز لازم و ضروری می باشد.  

وی تاکید نمود که امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نظارت های جنبی مسئولین فنی بخصوص در ثبت مقدار تولید توسعه یابد،  لذا ثبت و بایگانی امار و اطلاعات در سامانه های مربوطه و گزارش دقیق توسط آن ها ضروری می باشد.

در ادامه دکتر مینا قاضی زاده مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان به بیان ضوابط بهداشتی و شرح وظائف مسئولین فنی بهداشتی صنایع وابسته به دام پرداخت و  تصریح کرد : طبق ماده 14 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، مسئول فنی بهداشتی هر واحد، کنترل کلیه امور بهداشتی مربوط به واحد و نیز نظارت بر اجرای کلیه قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان را برعهده دارد.

وی اعلام کرد: مسئولین فنی بهداشتی ضمن حراست از بهداشـت عمـومی، مسئول حفاظت از منـافع تولیـد کننـده نیز می باشند.

دکتر قاضی زاده با تاکید بر حضور معنادار نیروها در محل کار، از برگزاری آزمون شرح وظائف مسئولین فنی درآینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مسئولین فنی بر اساس امتیازات کسب شده این آزمون، رتبه بندی شده و اگر حد نصاب لازم را کسب نکنند از ادامه کار معذور خواهند شد.

 در ادامه دکتر کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تاکید برتکمیل اطلاعات صنایع وابسته به دام درسامانه نظارت در جهت مشمول شدن ممیزی آنها، گفت: دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز مسئولین فنی، در این اداره کل برگزار خواهد شد.

در پایان دکتر احمدی رییس شورای نظام دامپزشکی استان، مزایای انجمن صنفی دامپزشکی را متذکر گردید و بیان کرد: مسئولین فنی از نوشتن قرارداد داخلی با کارفرما پرهیز کنند و قراردادهای تنظیم شده، بر اساس دستورالعمل نظام دامپزشکی و تحت نظارت آن در جهت احقاق مطالبات مسئولین فنی صورت پذیرد.

لازم به ذکر است این جلسه با پرسش و پاسخ اعضا حاضر ادامه یافت و در پایان صورت جلسه نشست مربوطه تنظیم و به امضا حضار رسید.

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
0
رییس نظام که دکتر یعقوبی بود چی شدن ایشون؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
چند وقتی هست دکتر احمدی رئیس نظام هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
2
سوال اول مسئولین فنی در فروشگاه ها چه ساعتی تشریف میارن سرکار ؟؟
جواب ،بعداز اتمام تولید ;غیر از اونهایی که وجدان کاری دارن
سوال دوم باتوجه به چه شرایطی کار می کنن مسئولین فنی؟
جواب ،مورد علاقه کارفرما باشه حقوق هم طبق نظر اونها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
6
وضع اقتصادی خرابه اونوقت از مسئولین فنی آزمون میگیرین که چی بشه؟ملت دارن چند برابر هزینه میکنن اونوقت حذف مسئولین فنی چه دردی از قشر ضعیف و ملت دوا میکنه؟اگه خیلی لیاقت دارین قیمت ها رو بیارین پایین.در وحله اول از اعضای خدوم بخش دولتی آزمون بگیرین ببینیم خودشون اصلا سوادشون در چه حده!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
3
شرح‌وظایفشان کاملا معلوم است: چندرغاز حقوقی را که می‌گیرند بخشی از آن را نگه می دارند و‌می دهند به ............. تا کارفرما با خیال راحت تخلف کند.
........................
جمع کنید این‌ ..........بازیها را
دامپزشک بابصیرت
|
United States of America
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
3
به نظر بنده فکر بسیار خوبی هست منتها به نظر من خود اداره ها هم همراه با مسئولین فنی امتحان بدن اگه نمره مکفی رو نیاوردن خودشون هم استعفا بدن.خیلی عالی میشه قانونش کامل میشه.
دکتر xy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
4
اولا امتحانها رو بصورت شفاهی و عملی توی دانشگاه دادیم . دوما بخش دولتی هم باید امتحان بدهند .
سوما امتحان دادن چه فرقی در عملکرد مسول فنی داره . مسول فنی با سواد هم میتونه تخلف کنه اگه در شرایطش قرار بگیره. سطح سواد به تنهایی نمیتونه ملاک عملکرد مسول فنی باشه.
چهارما تا بحال بخش دولتی دستورالعملی به ما ندادند که ما طبق اون عمل کنیم . و کارهای خودمون رو براساس کتاب و جزوه دانشگاه انجام میدیم.
پنجما اینجور کارها دیگه لوس شده و فقط میخواهید نشان دهید که به فکر بهداشت و نظارت هستید در حالی که برای شما فقط کنترل آنفولانزا و تب برفکی اهمیت داره تا خسارت اقتصادی به بار نیاره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
4
................... تعیین صلاحیت مسئولین فنی بر عهده نظام دامپزشکی است نه اداره کل.
ناشناس
|
France
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
3
باشع قبول اما باید سوالات از تهران بیاد و همه کسانی که تو این جلسه بودن هم آزمون بدهند و از کارمندان دولتی هم اخذ شود.
عالی میشه .........................
دامپزشک بهترین هاون برای کوبیدن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
4
اینها زورشون به ضعیف می رسه می دونن هر بلایی سر دامپزشک بدبخت بیارن ............. هیچ مشکل و نگرانی پیش نخواهد اومد.یه کم ..... نشون بدین و در قطع وابستگی مالی ناظر بهداشتی به کارفرما کاری بکنید.اینجا قطعا رگ گردن که هیچ،گردن شون هم از مو نازک تر خواهد بود.تو این کشور همه مسئولین می دونن و عادی شده که هر بلایی سر دامپزشک جماعت بیارن،هیچ کس کاری نداره و تشویق هم می شن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
3
مگر حقوق مسئول فنی ها رو‌میدید که میخوای آزمون هم بگیرید؟؟ شغل که ایجاد نمیکنید هیچ... تازه میخوان مردم رو از کار بیکار کنن؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
4
بهتره اول ازمون از بخش دولتی گرفته بشه ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
2
1
بخش دولتی آزمون داده قبول شده وارد دولت شده اکثر عزیزان مسئول فنی مردود شدند ضمنا بعضی از مسئولین فنی به این شغل بعنوان شغل دوم نگاه کرده و ارزش آن را درک نمیکنند بعضا با ماهی یک میلیون تومان پروانه خود را در اختیار کارخانه میگذارند اگر همه با هم متحد شوید میتوانید حق خود را بگیرید
پاسخ ها
دکتر xy
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
اولا ما به عنوان شغل اصلی نگاه میکنیم . دوما بخش دولتی با انواع سهمیه و پارتی آزمون رو قبول شدند به جز اندک شماری از همکاران که واقعا حقشون بود قبول بشن. شمایی که بخش دولتی هستید لازم نکرده به ما مشاوره بدید . مشاورتون رو به کارفرما اعلام کنید .
ناشناس
| Finland |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
معمولا مراکز دولتی آزمونهای غیر علمی ، یعنی عقیدتی سیاسی میدهند و اغلب کمترین تجربه عملی را در باب دامپزشکی دارند و یا بدلیل تجربه های شکست خورده داوطلب استخدام در مراکز دولتی میشوند .
اتفاقا" کارمندان مراکز دولتی به دلیل موقعیت و مسئولیت و تاثیر گذاری و تصمیم سازی شان ، به علم و مهارت و تجربه عملی و مناسب بیشتری نیاز دارند تا حداقل در باب نظارت بر امور دامپزشکی از درک درست و کارآمدی و هدایت گری صحیحی برخوردار باشند . که در عمل و به عینه میبینیم که ندارند !! که اگر داشتند اکنون دامپزشکی در جایگاهی بود که همه به آن غبطه می خوردند و آرزویش می کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
در قانون و آیین نامه های سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی چنین موردی مبنی بر آزمون دادن جهت تایید صلاحیت ذکر نشده و انجام آزمون خلاف و نقض قوانین است .
نظر شما
ادامه