کد خبر: ۴۸۹۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: خرید و فروش سگ در فضای مجازی و همچنین سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها ممنوع است و باید قوه قضاییه نسبت به آن ورود کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «علیرضا سلیمی» در رابطه با مطالبه بسیاری از مردم که در سامانه «فارس من» مبنی بر برخورد قضایی با خرید و فروش سگ در سایت‌های دیوار، شیپور و فضای مجازی ثبت کرده‌اند، گفت: نظام قضایی ما براساس نظام فقهی و دینی شکل گرفته که این نظام، خرید و فروش سگ را ممنوع اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اگر سگ، سگ گلّه و شکاری باشد مشکلی ندارد اما خرید و فروش سگ ولگرد و تزئینی غیرقانونی و غیرمجاز است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: بنابراین خرید و فروش سگ از جمله معاملات حرام است و به نظر می‌رسد قوه قضاییه باید نسبت به آن ورود کند.

سلیمی گفت‌:خرید و فروش سگ در فضای مجازی و همچنین سگ‌گردانی در سطح خیابان‌ها از جمله افعال حرام و برگرفته از فرهنگ غلط غربی است که به آرامی به فرهنگ جامعه ما در حال نسوخ است.

وی گفت: مجلس هیچگونه مشکلی برای برخورد قوه قضاییه با این موضوع نمی‌بیند هرچند که نباید فقط باید جرم‌انگاری کنیم و مُدام در جامعه صحبت از جرم کنیم، اما قوه قضاییه می‌تواند مانع اینگونه کارها شود از طرفی بهایی که گرفته و پولی که در این رابطه رد و بدل می‌شود، حرام است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
5
آیا در صدر اسلام و در زمان حیات پیغمبر اسلام حتی در زمان خلفا و حکومتهای مدعی دینی بودن ، در طول تاریخ اسلام تا کنون ، سگهای ولگردی را که در کوچه ها و خیابانهای شهرها و روستاهای مسلمان نشین زندگی و تردد میکردند ، رفت و آمد آنها و گردش آنها را حکومتها و قاضی القضاتها ممنوع میکردند یا آنها را کشتار میکردند یا از شهر بیرون میکردند !!؟؟
حالا گردش کنترل شده سگی که مخلوق خداوند باری تعالی است مشکل ساز است !؟ و غیر شرعی است !!؟؟
اسعندیار
|
France
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
من از نمایندگان محترم و قوه قضایی سوال میکنم . که ایا اینقدری که نسبت به سگ . ( سگی که خداوند در قران درسوزه کهف با انسان برابر نشون داده و در هیچ کجای قران کریم نیامده که نگهداری سگ حرام است ) حساس هستند . در مورد گرانی . عدم امنیت . اختلاس و هراران مشکلی که وجود داره و به بحران تبدیل شده هم حساس هستند و وظیفه قانونی خودشون را اجرا میکنند . یا اینکه با تابو کردن سگ و حاشیه ان میخوان ذهن مردم را از مسایل مهمتر که عدم کفایت خودشون را نشون میده دور کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دکتر حمید رضا حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
هرگز این شیوه نگرش نه به تصمیم درست و نه به نتیجه گیری درست ختم نخواهد شد
فرمایشات بزرگان دین. به قدر فهم مردم زمان خودشان بوده و ........ است که تعصب بر روی لفظ ما را از معنی غافل کند
سگ نجس است برای من که دامپزشک هستم علامت سؤال بزگی در مقابل فهم گوینده آن قرار میدهد
منظور از نجس امروزه چیست آیا جز این که برای سلامتی ضرر دارد؟
روحانیون عزیز پارازیت برای بدن مضر است و پس پارازیت انداختن حرام است
گرانی برای سلامت جسم و روح و روان ملت مضر است .....
تبر را برداشته اید و در نقاب تجاهل چه مدبرانه ریشه ها را میزنید
نظر شما
ادامه