کد خبر: ۴۸۹۶۷
 
 

دولت استرالیا اخیرا دست به اقدامی عجیب و وحشیانه زده است که با انتقاد‌های زیادی از سوی حامیان حقوق حیوانات همراه شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیجیاتو، بر اساس برخی برآورد‌ها گربه‌های خیابانی سالانه ۳۷۷ میلیون پرنده و ۶۴۹ خزنده را از بین می‌برند و همین مساله استرالیا را بر آن داشته که برای حفاظت از گونه‌های بومی این کشور به فکر کشتار دسته جمعی گربه‌های خیابانی بیفتد. این گونه تفاوتی با حیوانات خانگی ندارند و حتی برخی از آن‌ها گربه‌های خانگی رها شده هستند که برای زنده ماندن به شکار موجودات دیگر روی آورده اند.

سوسیس‌هایی که دولت استرالیا به صورت هوایی پخش می‌کند از گوشت کانگرو. چربی مرغ، برخی گیاهان، ادویه و سم ۱۰۸۰ تشکیل شده است. این سم آنقدر قوی است که طی ۱۵ دقیقه گربه‌ها را از بین می‌برد؛ البته دولت استرالیا برای رسیدن به هدفش که کشتار حداقل ۲ میلیون گربه خیابانی تا سال آینده است به چنین سمی هم نیاز دارد.

برنامه‌های دیگر این کشور شامل تله گذاری برای گربه‌ها و تیراندازی به آن‌ها می‌شود. انجمنی در کویینزلند تا آنجا پیش رفته که برای سر هر گربه خیابانی ۱۰ دلار جایزه در نظر گرفته است.

پای نخستین گربه‌ها در قرن ۱۸ به اقیانوسیه باز شد و از آن زمان به گفته مقامات ۱۳۰ گونه بومی در معرض انقراض قرار گرفته اند. دلیل انقراض برخی از این گونه‌ها به ازدیاد گربه‌ها برمی گردد که جمعیتی بین ۲ تا ۶ میلیون دارند. سوسیس‌های رها شده به جز گربه‌ها گونه‌ها ولگرد دیگری مثل سگ‌ها و روباه‌ها نیز از بین خواهد برد.

 «بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران» این کشور علی رغم تایید خطر گربه‌های خیابانی برای جانوران بومی، استفاده از طعمه‌های آلوده به سم ۱۰۸۰ را به شدت ترسناک خوانده و آنرا محکوم کرده است.

 

نظر شما
ادامه