کد خبر: ۴۸۹۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

جانشین بسیج سازندگی از ساخت هزار سیل بند در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: اعزام ۸ هزار دامپزشک، توریع ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و خشکبار و حضور ۴۸۰ تیم پزشکی عمومی و ۳۰۲ تیم پزشکی تخصصی از جمله فعالیت های بسیج در مناطق سیل زده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «حمیدرضا اله بداشتی» در مورد اقدامات بسیج سازندگی در مناطق سیل زده با اشاره به ظرفیت بسیج در تمام شرایط بحرانی و حل مشکلات کشور گفت: هزار و 100 خودرو از قبیل، لودر، بیل مکانیکی، گیردر در خدمت رسانی به مناطق سیل زده استفاده شد و قریب به 1200 لجن کش ، تفت کش برای جمع اوری آب و لجن از منازل بکار بردیم و در خدمت مردم قرار گرفت.

جانشین بسیج سازندگی افزود: در حادثه سیل بسیج سازندگی از پرشکان عمومی و تخصصی نیز بهره برد و 480 تیم عمومی پزشکی در غالب 1885 نفر در مناطق سیل زده به خدمت رسانی پرداختند و قریب به 20 هزار خدمت پزشکی ارایه شد همچنین 302 تیم پزشکی تخصصی در غالب 1200 نفر پزشک متخصص به فعالیت پرداختند و به 8000 نفر خدمت رسانی تخصصی ارایه شد.

بداشتی ادامه داد : پاکسازی 2 هزار و 300 کوچه و خیابان و پاکسازی 17 هزار و 300 منزل مسکونی از گل و لای از اقدامات دیگر بسیج سازندگی در مناطق سیل زده است .

وی گفت: توزیع و جمع اوری 200 کامیون، کامیونت، تریلی در قالب خشکبار و مواد غذایی و سایر مواد اظطرای با عقبه و حمایت مردمی به مناطق سیل زده اعزام شد.

این مقام مسئول در بسیج سازندگی اظهار کرد: در حوزه رفع بیماریهای دام و طیور نیز در مناطق سیل زده 100 تیم جهادی در غالب 8 هزار دامپزشک به مناطق سیل زده اعزام شدند و توانستند بسیاری از بیماریهای دام و طیور را درمان کنند.

جانشین بسیج سازندگی گفت: در موضوع سیل بندها نیز بسیج سازندگی با حمایت مردمی توانست با پر کردن گونی به گونی در جلوگیری از سیل موثر باشد و قریب به 1000 سیل بند در استانهای سیل زده ساخته شد. همچنین قریب به 300 راه ارتباطی پاکسازی و ایجاد شد و 350 پل موقت ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت اردوگاه به همت بسیج سازندگی در استانها سیل زده اظهار کرد: 12 هزار و 900 اقدام فرهنگی در این اردوگاهها برگزار شدو قریب به 7 هزار خبر از این مناطق تهیه شد.

بداشتی در مورد پخت غذا نیز افزود: در حال حاضر وضعیت از شرایط اظطرار خارج شده و وضعیت عادی در برخی مناطق ایجاد شده است اما هنوز در خوزستان پخت غذا برای ارودگاهها انجام می شود.

جانشین بسیج سازندگی تاکید کرد: نکته مهم این است که هنوز خرابی و ویرانی از سیل وجود دارد و بسیج و سپاه در کنار یکدیگر با استفاه از ظرفیت دولت و کمک جهادگران بنا دارد 20 هزار واحد اسیب دیه سیل را احداث و بازسازی کند و هر مسجد و هر واحد بسیج یک واحد مسکونی را حمایت و نوسازی کند و هر سپاه استانی معین یکی از مناطق سیل زده می شود تا در امر کمک رسانی موفق باشد.

بداشتی تصریح کرد: سامانه کمک رسانی به این مناطق نیز به زودی راه اندازی می شود و اطلاعات دقیق به مردم می دهیم. بسیج سازندگی تلاش کرد تا با برنامه های پشتیبانی در موضوع اشتغال پایدار نیز در این مناطق اقدامات خوبی را داشته باشیم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
منظورشون همه رده های حرفه دامپزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
حتی اگر همه رده ها هم باشد باز هم این عدد حیرت آور است !!!؟؟ احتمالا" یک صفر به انتهای عدد سهوا" اضافه شده !!!
Me
|
India
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
3
عدد حیرت آوری‌نیست که،به اندازه یک ورودی دانشگاه آزاد شبستر و تبریزه!!!
نظر شما
ادامه