کد خبر: ۴۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به بالارفتن هزینه تولید گفت: شرایط حمل و نقل هنوز بسیار نامناسب است و کامیون‌ها، درخواست «پشت بارنامه» می‌دهند که رقم‌های بسیار بالایی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر ناصر نبی پور» با بیان اینکه صادرات تخم مرغ از کشور هنوز آغاز نشده است، گفت: مجوز این کار صادر شده و باید مقدمات صادرات فراهم شود.

وی با بیان اینکه فراهم آمدن مقدمات صادرات، مقداری زمان می‌برد، افزود: چراکه کشور ما از نظر سازمان جهانی بهداشت دام، هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: سال گذشته چند مورد محلی، آلودگی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داشتیم، که سازمان دامپزشکی کشور این موارد محلی را حدوداً در اسفندماه سال قبل به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش کرد و نزدیک به سه ماه طول می‌کشد تا این سازمان ایران را جز کشورهای پاک اعلام نماید تا ما مشکلی برای صادرات نداشته باشیم.

نبی پور گفت: مشکل دیگر هم این است که تخم مرغ ما باید متقاضی داشته باشد که تاکنون نداشته، تخم مرغ ایران همچنان در بازارهای مقصد گران است که یکی از دلایل این امر، اخذ عوارض زیاد در گمرکات کشورهای مقصد از واردات این کالاست که باعث افزایش نرخ آن می‌شود.

وی شرایط بازار داخلی تخم مرغ را نیز نامطلوب توصیف کرد و افزود: درحالی که قیمت تمام شده تولید این محصول حدود ٨٤٠٠ تومان است میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ٦٢٠٠ تا ٦٣٠٠ تومان است.

نبی پور اضافه کرد: همچنین شرایط حمل و نقل و تحویل نهاده‌های دامی هنوز بسیار نامناسب است، بارگیری به راحتی انجام نمی‌شود و ماشین‌ها، درخواست پشت بارنامه می‌دهند که رقم‌های بسیار بالایی است.

وی اظهار کرد: کامیون داران برای هر کیلوگرم بار بین ۸۰ تا ۲۰۰ تومان «پشت بارنامه» درخواست می‌کنند. که این رقم مثلاً در یک محموله ۱۵ تنی یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون تومان می‌شود و اگر تأمین نشود، کامیون داران بارگیری نمی‌کنند. این رقم علاوه بر مبلغی است که در بارنامه به عنوان هزینه حمل ثبت شده است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
1
صداقت oie بیشتر ما هست.
زمانیکه در حال معدوم سازی کانونهای بیماری هستیم ، توقع دارید که ما را پاک اعلام کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
1
وقتی در حال معدوم سازی هستیم ريال توقع دارید وضعیت سفید اعلام کنند؟
در آذربایجان غربی طی سال جدید ، کلی کانون داشتیم
نظر شما
ادامه