کد خبر: ۴۸۹۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی یزد، مازندران و تهران

 

بازدید نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از واحد پرورش بلدرچین مزرعه سبز یزد
 
حجت الاسلام عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از کشتارگاه در دست احداث و واحد پرورش و بسته‌بندی بلدرچین یزد بازدید کرد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجه الاسلام لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به همراه تعدادی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان یزد از واحد پرورش، بسته بندی و کشتارگاه در شرف بهره برداری مزرعه سبز واقع در منطقه خضرآباد بازدید نمودند.
این کشتارگاه که برای اولین بار در سطح کشور به صورت بهداشتی و تمام مکانیزه ساخته شده است جزء اولین واحدها در نوع خود می باشد.
در این بازدید حجت الاسلام عالمی ضمن ابراز خرسندی، مطالبی در خصوص ذبح حلال و ارشاداتی در راستای تداوم تولید و تهیه غذای حلال و پاک به، مسئولین منطقه و مدیر واحد تولیدی ارائه کرد.

-------------------------------------

 

رئیس اداره امور مالی دامپزشکی مازندران منصوب شد
 
طی حکمی از سوی دکتر مجید مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران، مهندس برومند علیزاده بعنوان رئیس اداره امور مالی منصوب شد.
در بخشی از این حکم آمده: با عنایت به تعهد، تجربه و سوابق مفید خدمتی، به موجب این حکم جنابعالی به عنوان رئیس اداره امور مالی این اداره کل منصوب می شوید. امید است با توکل به خداوند متعال و بر اساس اصول چهارگانه عدالت گستری، مهرورزی و خدمت به بندگان خدا و پیشرفت تعالی مادی و معنوی دولت خدمتگزار در انجام امور محوله مؤفق و مؤید باشید.
لازم به ذکر است مهندس برومند علیزاده پیش از این مسئول اداره طرح و برنامه اداره کل بود که طی این حکم با حفظ سمت قبلی به این مسئولیت جدید نیز منصوب گردید.

 

همایش یکروزه بهبود کیفیت شیر خام در آمل برگزار شد
 
در راستای اجرای طرح بهبود کیفیت شیر خام در استان مازندران، همایش یکروزه ای به همت شبکه دامپزشکی شهرستان آمل با همکاری کمیته بهبود شیر شهرستان آمل برگزار گردید.
در این همایش که با حضور کارشناسان، دست اندرکاران شیر و لبنیات، دامداران و برخی از مقامات شهرستانی تشکیل گردید، دکتر نظری مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان آمل به بیان سیاست های بهداشتی و نظارتی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت و با اشاره به جایگاه شیر در سلامت و نقش شیر سالم و عاری از آنتی بیوتیک در سلامت آحاد افراد جامعه، خواستار رعایت ضوابط و اصول بهداشتی در مراحل مختلف تولید، حمل و دریافت شیر گردید.
در ادامه همایش دکتر اکرامی، مهندس نصری، مهندس محقق مطالبی را در خصوص آموزش بهداشت تولید شیر خام و وضعیت حمل و نگهداری و همچنین لزوم تولید شیر بدون آنتی بیوتیک را بیان کردند.

--------------------------------------

 

ارتقاء شرایط بهداشتی مراکز آبزی‌پروری کشور
 
در طی 9 ماهه سال 89، بازرسان و کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور 9928 مورد بازدید و ممیزی از مراکز آبزی‌پروری در 7994 واحد انجام‌ داده‌اند.
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در راستای اهداف سازمان دامپزشکی کشور در جهت ارتقاء شرایط بهداشتی مراکز آبزی‌پروری کشور در طی 9 ماهه سال 89، بازرسان و کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور 9928 مورد بازدید و ممیزی از مراکز آبزی‌پروری در 7994 واحد انجام‌ داده‌اند.
دکتر کاظم عبدی افزود: در طی این مدت تعداد 245 هزار و 713 نمونه جهت انجام آزمایشات مختلف ویروس‌شناسی، انگل‌شناسی و قارچ‌شناسی اخذ و تعداد 96 هزار و 201 آزمایش بر روی نمونه‌ها انجام شده است و اقدامات لازم در صورت گزارش بیماری انجام پذیرفته است.

 

نظر شما
ادامه