کد خبر: ۴۸۸۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


مراسم گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی با حضور پرشور اعضای نظام دامپزشکی، فعالین صنعت دام و حوزه سلامت و امنیت غذایی و مسئولان کشوری و استانی در مرکز همایش های اریکه آریایی شهرستان آمل برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط همومی نظام دامپزشکی استان مازندران، در ابتداي این مراسم «دکتر گلپایگانی» رییس شورا نظام دامپزشكي استان ضمن خوش آمدگویی و تبریک مناسبت های هفته جاری، تقارن این مراسم با روز شورا و هفته سلامت را فرصتی برای شناساندن دامپزشکی به احاد مردم و مسئولان دانست.

وی دربخشی از سخنانش گفت: اعتماد و تعامل با حافظان امنیت غذایی در کنار حافظان امنیت کشور ميتواند امنیت اقتصادی و غذایی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی همچنين افزود، توجه به دامپزشکی در نظام سلامت سبب کاهش بيماري ها، خالی شدن تختهای بیمارستان، کاهش خروج ارز از كشور (خرید دارو) و ارتقا شاخص سلامت خواهد بود.

در ادامه مراسم «دکتر رضوانی»، مدیر کل دامپزشکی استان نیز به بیان اقدامات اداره کل در پیشگیری از بروز بیماری های دامی و مشترک پرداخت.

دیگر سخنران این مراسم «دکتر یوسف نژاد»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی که سخنانش بارها مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بيان كرد كه جایگاه دامپزشکی میبایست مورد بازنگری قرار گیرد و ارتقا جایگاه دامپزشکان به ویژه عدم وابستگی مالی به کارفرما از موضوعاتي است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد. همچنين اعلام  آمادگی مجلس برای بررسی موضوعات حوزه دامپزشکی از جمله مهمترین موضوعاتی بودند که ايشان به آن پرداختند.

«دکتر صفری» رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز به بيان نقش واکسیناسیون و دامپزشکان در پیشگیری از بروز بیماری های مشترک پرداخت.

در ادامه مراسم «مهندس شهیدی فر» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تبریک این روز به همه دامپزشکان به بیان آمار و عملکرد حوزه دولتی در سلامت دام از طریق اقدامات بهداشتی پرداخت.

در اخر «دكتر هاديزاده معلم»، مدير عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشكي با تبریک این روز به حضار و اشاره به برگزاری این مراسم در استان مازندران که با حضور شخصیتهای سیاسی، علمی جنبه کشوری و ملی یافته، از دست اندرکاران برگزاري این مراسم تشکر نمود و اعلام داشت كه در جهت تداوم همکاری های صنفی و انسان دوستانه 110 تخته پتو از طرف صندوق رفاه سازمان به هموطنان سیل زده اهدا ميشود.

در حاشیه اين مراسم طی مصاحبه انجام شده با گلپايگانی، وی هدف از برگزاري این مراسم را ایجاد نشاط در صنف دامپزشکی و وفاق و همدلی اعضا و شناساندن دامپزشکی به عنوان نهاد صنفی با نگرشی نو به احاد مردم و مسئولان دانست.

در این مراسم از فعالین حوزه واکسیناسیون دام (دامپزشکان و همكاران سایر رده های دامپزشکی) که بیشترین تعداد واکسیناسیون در مورد بیماری هاي مشترک انسان و دام از جمله هاری و بروسلوز، را داشته اند با اهدا لوح سپاس و تندیس نقره ای تقدیر به عمل آمد.

از روسای دامپزشک دانشگاههای استان به نمایندگی از طرف همه اساتید، در آستانه روز معلم با اهدا تندیس سیمین و لوح تقدیر به عمل آمد.

همچنين در این مراسم با پخش کلیپی از فعالین حوزه دامپزشکی که در سال گذشته جامعه دامپزشکی را با فقدان خویش متاثر کردند یاد شد و به خانواده مرحوم «دکتر احمدی خطیر» و «دکتر حسین زاده» تندیس مراسم به رسم یادبود اهدا شد.

از بخشهای دیگر این مراسم تقدير و تشكر از هيئت اجرايي و ناظر بر چهارمين دوره انتخابات شوراي نظام استان، اجرای برنامه موسیقی سنتی و طنز و حسن ختام این مراسم برش کیک با طرح پوستر مراسم و ضیافت شام میهمانان حاضر در مراسم بود.





























انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
1
احسنت به همت نظام دامپزشکی که اگر اینها نباشند سازمان دامپزشکی که کلا هیچ. تعطیلللللل
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
1
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت آقای دکترگلپایگانی وهمکارانشان.امیدوارم بین دوارگان دولتی وغیردولتی هماهنگی وهمکاری مناسبی برقرارشود.
نظر شما
ادامه