کد خبر: ۴۸۸۷۸


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از آماده سازی پرونده ۳۵۰ کشاورز گلستانی خسارت دیده خبرداد و گفت: پرداخت خسارت به سیل زدگان بخش کشاورزی سرعت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد حمیدی» صبح سه شنبه در جلسه با فرمانداران شهرهای خسارت دیده از سیل گلستان در خصوص نحوه پرداخت غرامت به کشاورزان، اظهار کرد: ۳۵۰ پرونده کشاورزان خسارت دیده سیل استان با حجم دو هزار و ۱۰۰ هکتار در مرحله بررسی برای پرداخت غرامت است.

وی با تاکید بر سرعت دادن فرایند پرداخت غرامت به خسارت دیدگان سیل تصریح کرد: با راه اندازی «سامانه جامع امداد و بازسازی دولت» (سجاد) انتظار داریم که با همکاری فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی شهرستانهای استان روند ارائه خدمات و غرامت به کشاورزان سرعت بیشتری بگیرد.

حمیدی با اشاره به ضرورت نظارت و کنترل در مراحل تشکیل پرونده خسارت دیدگان گفت: فرمانداران با انتخاب نمایندگان ویژه و با تشکیل کارگروه‌های شهرستانی ضمن نظارت، بازدیدهای موردی برای کنترل روند امور اتخاذ کنند.

تأییدیه دامپزشکی لازم است

مختار مهاجر اظهار کرد: در خصوص خسارت دیدگان بخش دام هم تاییدیه دفن بهداشتی دامپزشکی باید وجود داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر مجوزداشتن واحدهای خسارت دیده شیلاتی و آبزی پروری گفت: در بخش زنبورداران هم مجوز کوچ برای کندوهای زنبور خارج استان و دفترچه زنبورداری برای داخل استان الزامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در بخش طیور هم تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خسارت برای واحدهایی که ۱۰۰ درصد خسارت دیدند لحاظ خواهد شد.



نظر شما
ادامه