کد خبر: ۴۸۸۵۹


مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: پایش‌های سازمان دامپزشکی هیچ گونه تزریق هورمونی به دام‌های استان را نشان نمی‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر رفیعی» مدیر کل دامپزشکی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اخیرا شایعه‌های زیادی در فضای مجازی در مورد تزریق هورمون به مرغ‌های گوشتی منتشر شده، اما با نمونه گیری سازمان دامپزشکی از مرغداری‌های سراسر کشور این موضوع به هیچ عنوان تایید نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه بزرگ بودن اندازه مرغ نشان دهنده تزریق هورمون نیست تصریح کرد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌های تشویقی، مرغداران را به رعایت دوره ۴۲ روزه برای پرورش مرغ گوشتی ترغیب کند.

وی علت افزایش وزن مرغ را اصلاح نژاد و همچنین بهبود وضعیت نگهداری در مرغداری‌ها اعلام کرد و افزود: بهترین دوره تولید مرغ گوشتی ۴۲ روز است که در آن مرغ‌ها به طور متوسط به وزن ۱۸۰۰ گرم می‌رسند، اما برخی مرغداران با طولانی کردن این دوره باعث افزایش بیش از حد چربی و کاهش پروتئین مرغ می‌شوند.

وی در ادامه از توزیع ۱۴۶ میلیون دُز انواع واکسن‌های طیور در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۶ میلیون دز از این واکسن تزریقی بوده و با اقدامات مراقبتی صورت گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۲ درصدی تلفات مرغ گوشتی بودیم.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان این که ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار دام سبک (گوسفند و بز) و ۵۹۸ هزار دام سنگین (گاو و شتر) در استان نگهداری می‌شود بیان کرد :تب برفکی و تب مالت از جمله بیماری‌های استان به شمار می‌رود که در سال گذشته کانون‌های این بیماری‌ها بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

نظر شما
ادامه