کد خبر: ۴۸۸۵۶


فرماندار گناوه گفت: تکمیل زیرساخت‌های لازم در زمینه دامپزشکی به‌ویژه موضوع کشتارگاه در شهرستان گناوه ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید علی پاک نژاد» صبح دوشنبه در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه در حوزه دامپزشکی دارای قابلیت‌های زیاد و مورد توجه است.

وی افزود: در زمینه دامپزشکی و در بحث‌های مربوط مانند واکسیناسیون و بهداشت و قرنطینه و موارد دیگر مجموعه دامپزشکی شهرستان گناوه به خوبی به وظایف خود عمل کرده و تعامل خوبی بین مسئولان است.

وی گفت: در زمینه حل مسائل دامپزشکی نگاه ما بر کمک به این امر بوده و سعی شده تا اعتبارات لازم برای انجام کارهای مربوطه در نظر گرفته شود که در این مورد اتفاقات خوبی در این شهرستان افتاده است.

فرماندار گناوه با اشاره به مشکلات کشتارگاه در گناوه و تاکید بر حل اصولی این مشکلات گفت: تکمیل زیرساخت‌های لازم در زمینه دامپزشکی بخصوص موضوع کشتارگاه در شهرستان گناوه ضروری است که حتماً باید مد نظر باشد و باید با کمک بخش خصوصی مسائل و مشکلات آن را حل کرد است.

وی با اشاره به پرداخت وام‌های اشتغالزایی شهرستان بخصوص در حوزه دامپروری و پرورش طیور بیان کرد: سال ۹۷ در حوزه پرداخت وام‌های اشتغالزایی در شهرستان گناوه اتفاق خوبی افتاد که هم اعتبار خوبی دریافت و هم با نظارت بالایی سعی شد که وام‌های دریافتی حتماً برای اشتغالزایی بخصوص در حوزه دام و طیور مصرف شود.

پاک نژاد تصریح کرد: در حوزه آبزی پروری و پرورش میگو نیز در شهرستان گناوه نیز اتفاق خوبی افتاده و برداشت دو بار در سال از حوضچه میگو برای اولین بار بود که امسال هم امید است اینگونه باشد.

وی اظهار داشت: در زمینه آبزی پروری و مزارع پرورش میگو در شهرستان نگاه ما بر جذب سرمایه گذاری و گسترش این فعالیت‌ها با جذب سرمایه گذاری بیشتر است.

وی با پرداختن به موضوع تولید گوشت سفید در شهرستان گناوه گفت: از آنجا که شهرستان گناوه در زمینه تولید مرغ و تأمین گوشت سفید دومین تولید کننده در استان است رفع مشکلات در این زمینه باید در دستور کار باشد.

وی افزود: از مشکلات موجود مرغ داری‌ها در شهرستان گناوه وجود بوی نامطبوع این مرغ داری‌ها در اغلب روستاهایی که مرغداری در آنها قرار دارند است و باید برای رفع آن با برنامه ریزی عمل شود.



نظر شما
ادامه