کد خبر: ۴۸۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - دکتر سید اصغر برائی‎نژاد مدیرکل سابق دامپزشکی استان تهران طی حکمی از سوی رئیس سازمان دامپزشکی به عنوان اولین مدیرکل دامپزشکی استان البرز منصوب شد.

مراسم معارفه دکتر سید اصغر برائی‌نژاد به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان البرز با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور، استاندار استان البرز، رییس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران، نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و دامیزشکی استان البرز برگزار شد.
در این مراسم دکتر دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و ادای احترام به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلام و شهدای گرانقدر کشور، جایگاه استان البرز را در حوزه دامپزشکی بسیار مهم و ویژه ارزیابی کرد.

 

نفر دوم از چپ : دکتر برائی نژاد - اولین مدیرکل دامپزشکی البرز


رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان البرز یکی از ورودی‌های مهم پایتخت به شمار می‌رود که واسطه بین استان‌هایی است که هر کدام از آنها جایگاه ویژه‌ای در حوزه دام، طیور و آبزیان دارند و این استان می‌تواند نقش موثر و خوبی در این بین داشته باشد.
وی افزود: استان البرز از نظر بخش دامی جایگاه ویژه‌ای دارد و از نظر جمعیت انسانی نیز با توجه به جمعیت بالای آن، وظیفه دامپزشکی بسیار سنگین‌تر و خطیرتر خواهد بود و سازمان دامپزشکی کشور همه توان خود را در جهت تقویت این استان به کار خواهد گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: استان البرز از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه دام و طیور برخوردار است که متاسفانه فاصله فاحشی بین بهره‌برداری و آنچه می‌توانیم تولید کنیم، مشاهده می‌شود.
وی گفت:موضوع اصلی بهره‌مندی از پتانسیل‌های بالقوه استان با توجه به هرم سنی، فرهنگ، شرایط اقلیمی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مهم در آن است که مستلزم استفاده مطلوب از این پتانسیل‌ها بخصوص در زمینه دامپروری و آبزی‌پروری هستیم.
همچنین در این مراسم مهندس فرهادی استاندار استان البرز اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیت دامی، تعداد کشتارگاه‌های دام و طیور استان، بحث گذرگاه مواد غذایی از تهران به غرب کشور و بالعکس، چنانچه حوزه دامپزشکی قوی داشته باشیم قطعا کمک بزرگی به استان تهران خواهد شد، وجود تنها فرودگاه بار فرآورده‌های خام دامی و دام زنده در کرج مسئولیت دامپزشکی استان را زیادتر می‌کند.
مهندس خاکی رییس سازمان جهادکشاورزی استان البرز نیز در سخنان خود به ساماندهی فرآورده‌های دامی و ارتقاء کیفیت اینگونه فرآورده‌ها و تولید محصول سالم اشاره نموده و اظهار داشت: سربازان دامپزشکی در اقصی نقاط جامعه پراکنده‌اند و با دقت مراحل تولید از مزرعه تا مصرف را نظارت می‌کنند.
دکتر علی‌ اکبر فرجی مدیرکل دامپزشکی استان تهران نیز در سخنان خود در این مراسم به اساسی‌ترین نیاز جامعه، یعنی امنیت اشاره داشت و بر تاثیرگذاری دامپزشکی در امنیت غذایی، اقتصادی و مالی تاکید کرد.
دکتر سیداصغر برائی‌نژاد اولین مدیرکل دامپزشکی استان البرز ضمن تشکر از مسئولین و همکاران استان،‌ عنوان نمود که جهت پایه‌ریزی دامپزشکی استان البرز نیاز به همراهی،‌ همدلی و هماهنگی کامل بین مسئولین کشوری و استانی است و تقاضا کرد که با توجه به وظایف محوله جهت راه‌اندازی دامپزشکی پویا و فعال نیاز یه حمایت‌های جدی اعتباری با پشتیبانی و تامین منابع انسانی است تا با همکاری بخش خصوصی و هماهنگی مسئولان به نحو شایسته‌ای خدمات خود را به بهره‌برداران و تولیدکنندگان در راستای تولید محصول سالم و پایدار و ایجاد امنیت غذایی به عنوان استراتژی‌های اصلی وزارت جهادکشاروزی جامعه عمل پوشانده شود.

گفتنی است دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مهرماه سال جاری در گفتگو با حکیم مهر (اینجا) درباره تأسیس اداره کل دامپزشکی استان البرز گفته بود : " هر زمانی که بتوانیم شرایط تفکیک از استان تهران را مهیا و مدیرکل آنجا را تعیین کنیم اقدام خواهیم کرد. البته بحث توسعه فضا و تجهیزات هم در آینده دنبال خواهد شد."

 

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
omid
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
0
0
سابقه ایشان در .......................................... از نكات مهم در انتخاب دكتر دستور مي باشد
دكتر آشنا
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
0
0
خدا را شكر بالاخره دكتر دستور هم يك انتخاب اصلح كرد بابا مرديم از بس با دهان باز و چشمان از حدقه در امده خبر انتصاب وتقديرنامه هاي عجيب و غريب ايشان را شنيديم. دكتر برايي نژاد از بهترينهاي مديريتي دامپزشكي است. و حقير فقير سراپا تقصير ايشان را از سيستان و بلوچستان مي شناسم مطمئن هستم با قدرت كارش را انجام خواهد داد. جناب دكتر برايي نژاد مجددا تبريك عرض ميكنم
همکار
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
0
0
بدور از هر گونه تعصب عرض میکنم که انتخاب ایشان بسیار شایسته بوده و ایشان در پستهای بالاتر نیز قابل استفاده اند این انتخاب شایسته را به تیم مدیریتی دکتر دستور تبریک میگویم و از خداوند آرزوی توفیق آقای دکتر برائی را خواهم داشت
علي
|
-
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
برخلاف گزارش گزارشگر محترم اصلا استاندار در اين جلسه شركت نكرده بود
خسرو کلهر
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
0
0
واقعا انتخاب اصلح و به جایی بود. و به تمامی پرسنل دامپزشکی خصوصا کارمندان البرز تبریک می گویم
نظر شما
ادامه