کد خبر: ۴۸۷۶۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادارات کل دامپزشکی استان های سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: نظارت بر ذبح شرعی جزو وظایف دشوار ماست و با حدود ۷۰۰ ناظر و حدود ۳ تا ۴ هزار ذابح در کل کشور این وظیفه خطیر در حال انجام است که نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «حجت الاسلام حمزه کلانتری» افزود: جلسه امروز برای بررسی فعالیت های سال قبل است و اینکه ببینیم با بررسی فعالیت های سال ۹۷ چه نمره ای می توانیم به خود بدهیم.

وی اعلام داشت: از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی بررسی پیشنهادها و نظرات استان های مختلف است.

وی یادآور شد: طبق قانون، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی با اذن مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی موظف به اجرای قانون است.

کلانتری گفت: آموزش ناظرین شرعی و ذابحین جزو اولویت های ماست که بایستی با شرایط فعلی این امر مهم صورت گیرد و استمرار یابد

وی خاطرنشان ساخت: ساماندهی کشتارگاه های دام و طیور در خصوص ذبح شرعی و حضور ناظران از جمله موارد و اولویت هایی است که در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد و در این جهت بایستی لیست ناظرین و ذابحین در اسرع وقت در سامانه مرتبط درج شود.

کلانتری گفت: تعیین ضوابط مربوط به استفاده حلال از اجرای حیوانات حلال گوشت برای داخل و خارج کشور از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه است.

او یادآور شد: مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و ناظرین طبق قانون ضابط قضایی هستند و در استان ها باید ادارات کل با دستگاه قضایی هماهنگی لازم را در این خصوص انجام داده و اقدام و برخورد با افراد متخلف در زمینه اجزای حرام بایستی به صورت جدی تر پی گیری شود و بایستی مطالعه قانون و آشنایی به آن از اولویت های مسولیت دفاتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خطاب به رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس خواستار اصلاح مواد ۴ و ۵ قانون نظارت بر صید و ذبح شرعی شد که در این مواد به بکارگیری ناظرین شرعی و تعرفه های آنها اشاره شده و تعرفه آنها از سال ۱۳۸۷ تغییری نکرده است.

وی یادآور شد: قانون یادشده صراحتا به نحوه تامین منابع مالی حقوق ناظرین نپرداخته است که لازم است این مورد اصلاح شود.

کلانتری خطاب به نماینده مردم گناباد و بجستان که در این گردهمایی حضور داشت گفت: تعدد دستگاه های فعال در حوزه غذای حلال از دیگر مشکلات است که بایستی در این خصوص چاره اندیشی شود

کلانتری گفت: سهم اندکی در غذای حلال داریم و باید در این جهت به سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی مساعدت شود.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
2
تعرفه های دامپزشکان بخش خصوصی که دیگه خیلی پایینتره از این حرفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
1
شما دیگه چرا حاج اقا، ..................... شما که میبینی وصعیت اقتصادی خوب نیست
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
1
وقتی دامپزشکان و سایر رده ها به راحتی می توانند این بار اضافی را انجام دهند ایشان خواسته عجیبی دارند. دامپزشکان و غیره در بیکاری و فقر هستند چه می شود؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
1
با سلام.
حضرت حجت الاسلام جنتی فرمودند که لازم بشه روزی یه وعده غذا میخوریم.پس همگی باید قناعت پیشه کنیم.هروقت تعرفه ی دکتر دامپزشک رو تونستن بالا ببرن و عملا همون تعرفه رو بهش دادن بعدش نوبت آقایون خواهد رسید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
نظارت ذبح شرعی کار سخت و دشوار!
قابل توجه همکار ان ادارات کل.ببینید برای کار خودشان چقدر ارزش قائلند.با این که خود حاج آقا هم می دونه .................. باز هم داره حمایت میکنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
من نمی دونم چرا مدیران اداره کل مخصوصا استان .......... این قدر با مسولین فنی بهداشتی بد وحسادت دارند یه کمی از حاج آقا یاد بگیرید که چقدر هوای ناظرین خودشو داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
0
واقعا احسنت به این مسئول که داره حمایت می کننه از ناظرینش ........................ ای کاش مسولین دامپزشکی هم کمی غیرت داشتند
نظر شما
ادامه