کد خبر: ۴۸۷۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: 200 قطعه بوقلمون در یک واحد پرورش سنتی در این شهرستان دچار مسمومیت دارویی شده و تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی فاتحی نیا» با بیان اینکه این واحد پروش دهنده بوقلمون، فاقد پروانه بود افزود: این مسمومیت در اثر استفاده از خوراک غیر استاندارد رخ ‌داد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه خرید خوراک برای استفاده در دام و طیور باید از مراکز مجاز توزیع انجام شود که در این زمینه متأسفانه خوراک را از کارخانه غیر مجاز تهیه که منجر به مسمومیت شده است.

فاتحی نیا با تأکید بر اینکه شبکه دامپزشکی این شهرستان، پیگیری لازم را در خصوص تولید خوراک به‌ صورت غیرمجاز خواهد کرد یادآور شد: از پرورش‌ دهندگان دام و طیور درخواست می‌شود از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خوراک دام و طیور خود را فراهم کنند تا شاهد این ‌چنین خساراتی نباشیم.

شهرستان ابرکوه افزون بر 60 واحد مرغ گوشتی فعال با ظرفیت بیش از یک‌میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در هر دوره و چهار واحد مرغ تخم‌گذار فعال دارد.

مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
United States of America
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
1
چگونه مسمومیت دارویی توسط مصرف خوراک و دان را تشخیص داده اند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
کارخانه خوراک دام اقدام به فروش دان مرغی به جای دان مخصوص بوقلمون نموده است و در دان مرغی داروی سالینومایسین استفاده شده بود که برای بوقلمون منع مصرف داشته و موجب مسمومیت و تلفات شده بود، ضمنا علایم کالبد شکافی نشان از مسمومیت داشت که با مشخص شدن استفاده از سالینومایسین این موضوع تایید گردید
نظر شما
ادامه