کد خبر: ۴۸۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس سازمان دامپزشکی کشور از کارخانجات گروه صنعتی و پژوهشی زر بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» از کارخانجات این گروه بازدید به عمل آورد.

رفیعی پور ضمن ابراز خوشحالی از پیشرفت صنعت غذا در کشور، در رابطه با ظرفیت ها و نقش گروه زر گفت: بازدید از مجموعه های صنعتی دانش بنیان و  High Tech  همچون مجموعه زر در کشورمان باعث افتخار است و نکته قابل توجه این است که این صنایع High Techحاصل تلاش شبانه روزی جوانان توانمند این مرز و بوم است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه پالایشگاه غلات زر از عظیم ترین پروژه های منطقه است، این نکته را یادآور شد که موفقیت گروه زر و همچنین بزرگترین خروجی مهم این مجموعه ایجاد ارزش افزوده بر روی محصولات است و همواره نگرانی ما  در کشور صادرات مواد خام و واردات محصولات جانبی همان مواد با چند برابر قیمت است.

علیرضا رفیعی در ادامه با اشاره به اهمیت بازدید از این مجموعه صنعتی افزود: من به عنوان یک مسئول حاکمیتی، جز سلامت و کیفیت با چیزی مواجه نشدم و چشمم بر روی درهای جدیدی از فعالیت هایی که کمک می کند ما در حوزه تولید مواد اولیه برای شرکت های دارویی، صنایع، خوراک، مواد غذایی و  کارخانجات فعال کشور بی نیاز شویم باز شد و همه اینها وابسته به مجموعه بزرگی مثل زر و مشابه آن است و باعث می شوند ارزش افزوده به کشور برگردد.

رفیعی پالایشگاه غلات زر و فعالیت در حوزه تولید فروکتوز را محصول نگاه مدیران گروه صنعتی زر دانست و بیان کرد: می دانم که مدیران گروه زر نگاهشان به آینده محدود به سال های نزدیک نبوده و برای چند قرن بعد هم برنامه ریزی دارند و می توانند الگوی بی بدیل و بی نظیر در کشور باشد.

وی در خصوص حمایت از صنایع داخلی گفت: علاوه بر اینکه باید از کالای داخلی حمایت کنیم امسال به گفته مقام معظم رهبری حمایت تنها کافی نیست و باید با حمایت از بخش خصوصی به دنبال کمک به فرایندها و تسهیل گری در این عرصه باشیم تا رونق تولید ایجاد کنیم و قطعا حاکمیت و مسئولان به دنبال آن هستند.

رفیعی در پایان گفت: امیدوارم روزی را جشن بگیریم که در بسیاری از صنایع غذایی نیازمند واردات حتی یک کیلوگرم ماده اولیه هم نباشیم و صنایع مادری مثل این صنعت که هزاران صنعت دیگر وابسته به آن هستند توسعه پیدا کنند، چرا که این نوع مجموعه ها خوداتکایی و خود شکوفایی را به کشور هدیه می دهد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
1
لطفا در ابتدا از دامپزشکان بخش خصوصی حمایت کنید که رو به ورشکستگی اند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
ماده ی ۱۹ هم رو فراموش نکنید
نظر شما
ادامه