کد خبر: ۴۸۶۸۴
 
 

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته رها‌سازی پلنگ تندوره با موفقیت انجام گرفته و این حیوان به طبیعت پیوند خورده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر مجید خرازیان مقدم» در خصوص رهاسازی پلنگ تندوره در زیستگاه اصلی در خراسان رضوی اظهار کرد: این حیوان در محیط طبیعی خود بود ولی به‌واسطه ضعف جسمانی و مشکل بینایی وارد حریم عمومی شده و زنده‌گیری شد.

وی با بیان این‌که پس از هفته‌ها درمان و تیمار این حیوان سلامت خود را بازیافت، گفت: من در این خصوص از همه متخصصان استانی که پس از هفته‌ها تلاش این حیوان باارزش را مداوا و آماده رهاسازی در طبیعت کردند تشکر می‌کنم.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: چند روز گذشته براساس تصمیمات گرفته شده در کمیته تخصصی، به این نتیجه‌گیری رسیدیم که این حیوان سلامت خود را بازیافته و باید رهاسازی شود.

خرازیان مقدم در پایان گفت: بنابر پایش‌هایی که حدود سه روز پس از رهاسازی در آن محل و محوطه اطراف آن انجام شد بیانگر آن بود که این حیوان به طبیعت پیوند خورده و رهاسازی موفق بوده است.

گفتنی است مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در روز پنجشنبه بیست و دوم فروردین ماه از اتمام پروژه رها‌سازی پلنگ تندوره در زیستگاه اصلی آن پارک ملی تندوره خبر داد.

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه