کد خبر: ۴۸۶۷۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
زمینه‌چینی برای راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی:
اگر با روش زمینه‌سازی مرحله به مرحله واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس دانشکده دامپزشکی آشنا باشید، این عمل برایتان چندان عجیب نخواهد بود ...

حکیم مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد از آغاز اقدامات لازم برای احداث بیمارستان تخصصی دامپزشکی توسط این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر حسین اعرافی» اهم برنامه های سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد را تشریح و اظهار کرد: احیا و توسعه مدارس سما به ویژه راه اندازی هنرستان تربیت بدنی و پیگیری طرح های تحقیقاتی برون دانشگاهی که سال گذشته کارهای مقدماتی آن به انجام رسیده ازجمله برنامه های سال جاریاین دانشگاه است.

وی، تکیه بر درآمدهای غیرشهریه ای با تداوم برون سپاری ها مانند اختصاص چند هکتار زمین به کشت گیاهان دارویی شامل آب خواه، راه اندازی بخش تحقیقات و بسته بندی طیور را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد در سال جاری عنوان کرد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد، نظارت بیشتر و مطلوب تر در راستای افزایش سطح کیفی آموزش و ارتقای کیفیت پژوهش های دانشجویی و افتتاح کلینیک تخصصی دامپزشکی و آغاز اقدامات لازم برای احداث بیمارستان تخصصی دامپزشکی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

اعرافی بهترین دستاوردهای سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد را روند کاهشی زیاندهی با ابزارها و روش های مناسب و موفقیت در برون سپاری ها دانست.

پی‌نوشت حکیم مهر:

احداث بیمارستان تخصصی دامپزشکی در واحد دانشگاهی که فاقد دانشکده دامپزشکی است، در نوع خود از عجایب روزگار است! البته اگر با روش زمینه سازی مرحله به مرحله واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس دانشکده دامپزشکی آشنا باشید، این عمل برایتان چندان عجیب نخواهد بود!

یک بار دیگر پاراگراف آخر اظهارات رئیس دانشگاه آزاد واحد میبد درباره بزرگترین دستاورد این واحد در سال ۹۷ را مطالعه فرمایید تا به فلسفه اصلی زمینه سازی برای تاسیس دانشکده دامپزشکی پی ببرید.

پافشاری حکیم مهر برای جلوگیری از پذیرش غیرقانونی دانشجو در واحدهای فاقد مجوز نظیر واحد بافت، برای جلوگیری از عادی شدن چنین رویه ای است؛ رویه ای که شاید بتوان آن را مهمترین علت ایجاد معضلات فعلی شاغلین حرفه دامپزشکی در کشور به شمار آورد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
5
اگر بدرستی دقت می فرمودید محور اصلی بیانات جناب ریاست دانشگاه آزاد میبد ، تلاش برای تعادل میان دخل و خرج است و مهمترین موفقیت خود را در سال 97 کاستن از زیاندهی دانشگاه اعلام فرموده اند ! یعنی هنوز زیان ده است !!
بنظر می آید تب تاسیس قارچ گونه بیمارستان دامپزشکی ( حتما" از نوع دام کوچک ) به میبد هم رسیده و احتمالا" درآمد بی زحمتی در آن تصور کرده اند !! که حتما"، اگر غیر از این بود ، این همه بیمارستان دامپزشکی بوجود نمیآمد !!؟؟
بدون شک آن ها بررسی کرده اند و متوجه شده اند در عمل برای تاسیس یک بیمارستان دامپزشکی نه چندان سابقه ای و تخصص و تجربه ای نیاز است و نه چندان تجهیزات پیچیده ای ، فقط چند نفر با عنوان دامپزشک که الی ماشاله در این کشور به وفور یافت می شود و مجوز را هم که در عمل ادارات مربوطه پیشکش میکنند تا آماری داشته باشند !! بقیه مسایل هم ، از جمله درآمد ، خودبخود با وجود آدمهای ندید بدید به عنوان مراجعه کننده حل میشود !!
بیمارستان که کارش گرفت ، تاسیس دانشکده دامپزشکی کاملا" توجیه دارد ، که باز هم با وجود وفور افراد بیکار جویای مدرک و فراری از خدمت سربازی ، (هر چقدر طولانی تر بهتر)، و خانواده هایی که بالاخره برای جوانانشان به هر قیمتی پول خرج میکنند تا عنوانی و مدرکی داشته باشند که خدای نکرده از این بابت ، از بقیه فامیل و همسایه ها عقب نیافتند ، تضمین کننده سود آوری برای دانشگاه آزاد میبد یزد میباشد !!!؟؟؟؟ و دیگر کوچکترین نگرانی از بابت زیان دهی دانشگاه نخواهد ماند و باز هم بزرگترین موفقیت یک دانشگاه نه تعلیم و تربیت و آموزش افراد متبحر و کارآمد ، بلکه کاهش زیاندهی و حتی سودآوری خواهد بود !!!
خب مگر هدف عمومی و اصلی در فرهنگ و جامعه فعلی ایرانی چیزی به غیر از بدست آوردن پول به هر قیمتی است !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
1
8
وقتی پزشکی با رتبه زیر 1000 قبولی داره بعدا رشته ما با رتبه 50000هزار قبول میشه بدونید این دکتر بودن با اون دکتر بودن فرق داره و یک جای کار میلنگه
کسی که از روی طمع انتخاب رشته بکنه
هرچی سرش بیاد حقشه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
الان فکر نکنم پزشکی رتبه زیر ۱۰۰۰ بخواد. والا ما که با رتبه ۲۰۰۰ منطقه ۲ دامپزشکی خوندیم. اون زمانها زیر ۱۰۰۰ بود قبولی پزشکی اونم البته سراسری
مجید
|
United States of America
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
........ی قدرت و ثروت قدم به قدم آهسته آهسته راهش را پیدا میکند .
متاسفانه کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
دانشگاه آزاددررابطه بادامپزشکی کاملا مهندسی معکوس عمل می کند
اگر این روش رادرتحقیقات صنعتی انجام میدادالآن جزوموفقترین کشورهای جهان بودیم
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
اصولاً اصل برای ما گم شده. به جای اینکه دنبال رفع نیازهای کشور باشیم، مثلاً ببینیم چقدر دامپزشک نیازه؟ چه مهارتهایی لازمه؟ دنبال اسم و عدد و رقم و آمار افتادیم.
نظر شما
ادامه