کد خبر: ۴۸۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: به منظور کمک های پشتیبانی و حمایتی به دامداران گلستانی غرامت دامهای کشتار شده بابت بیماری سل و بروسلوز پرداخت شد.

به گزاش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، در مراسم پرداخت غرامت به دامداران خسات دیده از بیماری سل و بروسلوز که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس مرکز بهداشت استان برگزار شد، «دکتر محرابی» مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته تا کنون 20 میلیارد ریال جهت غرامت دامهای سل و بروسلوز ی از محل منابع ملی تامین و به دامداران خسارت دیده پرداخت شده است .

وی افزود: دامپزشکی استان به منظور کنترل و ریشه کنی بیماریهای سل و بروسلوز (تب مالت) که جزء بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان می باشند به صورت مستمر مبادرت به تست و آزمایش کلیه دامهای سبک و سنگین استان می نماید که پس از تایید آزمایشگاهی ، دامهای مثبت شناخته شده جهت جلوگیری از انتشار بیماری به کشتارگاه هدایت می شوند که با توجه به خساراتی که به دامداران عزیز استان متحمل می شود، طبق قوانین و مقررات به صاحبان این دامها غرامت پرداخت می شود.

مهندس چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در بحث مبارزه با بیماریهای دامی از سوی جهاد کشاورزی ، دامپزشکی و مرکز بهداشت گفت: نقش دامپزشکی در امر بهداشت و سلامت جامعه نقشی اساسی و تاثیر گذار است ما زحمات مجموعه دامپزشکی را در امر کنترل و پیشگیری از بیماریها خصوصاً در جریان سیل اخیر استان به وضوح دیدیم و از این باب خدا را شاکریم که با همکاری همه دستگاههای مرتبط توانسته ایم در حد وسع و توان در خدمت مردم عزیز استان باشیم.

وی افزود: در بحث تخصصی مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام با توجه به وظیفه ای که مورد توجه حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری است هماهنگی های لازم  را در زمینه ارتباط بیشتر بین دستگاههای ذیربط انجام خواهد داد تا ان‌شالله مردم در این زمینه کمترین هزینه و خسارت را متحمل شوند.

دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم اذعان داشت: خوشبختانه دامداران ما در این زمینه از آگاهی خوبی برخوردار هستند و به همین جهت همکاری خوبی را با مجموعه دامپزشکی جهت کلیه امور مرتبط دارند .

رئیس مرکز بهداشت استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماریهای مشترک در استان گفت: یکی از دغدغه های ما در استان بحث حیوان گزیدگی است که در این زمینه بایستی با هماهنگی دامپزشکی در امر آموزش مردم به ویژه صاحبان سگها تلاش بیشتری داشته باشیم چرا که با آموزش مناسب می توان از هزینه های سنگینی که در هر مورد حیوان گزیدگی دولت متحمل آن می شود کاست.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
مراسم؟ بابت چه کاری؟ کاری که طبق قانون وظیفه دولت است؟ کاری که 80%آن در دوره قبل انجام شده و به نتیجه رسیده؟ آیا دامپزشکی استان در طی مدت اخیر عملکرد دیگری نداشته که رسانه ایی کند؟ وا اسفا. ای کاش از کانونهای تب برفکی، vhs, نیوکاسل که استان را در گیر گرده نیز ......... رونمابی میشد تا تولید کنندگان خود به فکر مراقبتهای بهداشتی مزرعه خود باشند.
نظر شما
ادامه