کد خبر: ۴۸۶۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه کاهش قیمت جوجه یک روزه در بازار نشان از افت جوجه ریزی در مرغداری‌ها به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز دارد، گفت: کاهش جوجه ریزی بازار گوشت مرغ در روزهای میانی و پایانی ماه رمضان را تهدید می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر نظر افضلی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت تولید کنندگان گوشت مرغ با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی، گفت: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه شدیدا کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت یک هزار و 200 تومان معامله می‌شود.

افت قیمت جوجه یک روزه نشان از کاهش جوجه ریزی دارد

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش قیمت جوجه یک روزه در بازار نشان از افت جوجه ریزی در مرغداری‌ها به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز دارد، تصریح کرد: کاهش جوجه ریزی بازار گوشت مرغ در روزهای میانی و پایانی ماه رمضان را تهدید می‌کند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید آمار صحیحی از میزان جوجه ریزی مرغداری‌ها برای کنترل بازار گوشت مرغ وجود داشته باشد، ادامه داد: شرکت پشتیبانی دام و سایر بخش‌هایی که کنترل و تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها را برعهده دارند باید بازار را رصد کنند تا میزان جوجه ریزی کاهش پیدا نکند.

ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی نیاز به برنامه‌ریزی دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ثبات بازار مرغ جای تشکر دارد اما باید شرایط آینده آن نیز مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: باید بر روی نحوه توزیع نهاده‌های دامی در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست بررسی‌هایی صورت بگیرد تا مرغدارانی که اقدام به جوجه ریزی نمی‌کنند بهانه‌ای نداشته باشند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
تا موقعی که به دلالان رانت خوار میلیاردها دلار یارانه دولتی تحویل داده می شود سال به سال کشور ما به خارج وابسته می شود، تولیدکنندگان ورشکسته و گرانی گوشت و مرغ و شیر بیشتر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
بموقع واردات نهاده‌های دامی وزارت جهاد کشاورزی ، و اختصاص مقادیر نهاده ها به. کارخانجات خوراک دام و طیور آن هم سریع و مهندسی شده ، هم جوجه ریزی ها سرو سامان خواهد گرفت و هم قیمت خوراک آماده و کنسانتره به قیمت عادلانه به دست مصرف کننده اصلی یعنی مرغدار خواهد رسید . از سوی دیگر جهاد کشاورزی در کنترل قیمت های سه سویه یعنی خوراک آماده ، قیمت مرغ و حتی در دست داشتن آمار نهادها موفق خواهد بود.
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
این اولین مسئولی هست که حداقل در حرف و کلام قضیه رو به درستی متوجه شده هرچند از حرف تا عمل راه زیاد است.
نظر شما
ادامه