کد خبر: ۴۸۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام یوزپلنگ‌های در اسارت پارک پردیسان از لحاظ جسمانی برای لقاح آمادگی دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مجید خرازیان مقدم» مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت یوزهای در اسارت پارک پردیسان اظهار کرد: دو گروه آلمانی و آفریقای جنوبی که در بهمن ماه برای انجام معاینات یوزپلنگ های ایرانی به کشورمان سفر کرده بودند، در روزهای آینده مجددا به تهران سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در همین ماه کارهای اولیه تولید مثل بر روی یوزپلنگ ها انجام شد، گفت: بهمن ماه سال گذشته موضوع امکان سنجی بر روی دلبر (یوزپلنگ ماده) صورت گرفت که گروه آلمانی برای تلقیح مصنوعی دوباره به ایران می آیند.

خرازیان مقدم گفت:  با توجه به تعداد کم یوزپلنگ های در اسارت تلقیح مصنوعی با روش های روز دنیا بر روی دلبر انجام می شود.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هم اکنون ایران (یوزپلنگ ماده) بالغ شده و برای تولید مثل طبیعی آمادگی کامل دارد.

وی افزود: تمام یوزپلنگ‌های در اسارت پارک پردیسان از لحاظ جسمانی برای لقاح آمادگی دارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسترن۶۷
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
آیا این یوزپلنگها بهترین خزانه ژنی موجود در ایران هستند ؟ معمولا حیواناتی به دام انسان میفتند که از هوش و توان جسمانی کمتری برخوردارند و طبق علمی که از زمان چارلز داروین وجود دارد نباید آنها را تکثیر کرد و الا یک گونه ضعیف را وارد حیات وحش میکنیم و این یعنی اتلاف بودجه مملکت. این کار از اساس اشتباه .................... توسط یک عده متظاهر و دوستدار طبیعت است که بودجه مملکت را صرف اهداف شخصی خود میکنند
............................ کشور آلمان جزو ضعیفترین کشورها برای انجام این پروژه است. لااقل مشورت کنید بزرگواران. با سرمایه ملی این مردم ............. بازی نکنید. ....................
اندکی تعقل و تفکر بد نیست
نظر شما
ادامه