کد خبر: ۴۸۵۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جدید حدود 10 هزار رأس گوسفند از مبدا کشور رومانی از طریق بندر چابهار و بندر عباس وارد این استان شده است گفت: سلامت دام های وارداتی به کرمان مورد تایید کارشناسان این اداره کل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسین رشیدی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل تخلیه دام های وارداتی در کشتارگاه دام شهرستان کرمان افزود: دام های وارداتی که وارد استان می شوند به راحتی قابل شناسایی و ردیابی هستند.

وی اظهار داشت: حدود 10 هزار رأس گوسفند از ابتدای سال جاری از مبدا کشور رومانی از طریق بندر چابهار و بندر عباس وارد استان کرمان شده که سلامت این دامها مورد تایید دامپزشکی بوده و تحت نظارت دامپزشکی این استان کشتار و توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز در سطح استان توزیع شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه این دام ها پس از ورود به استان و بعد از معاینات لازم و تأیید سلامت کشتار می شوند بیان داشت: دام های انتخابی برای واردات به ایران، قبل از صادرات در کشور مبدا قرنطینه و سپس وارد کشور ایران شده و در داخل کشور نیز هم هر گونه جابجایی دام برای کشتار از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه و با نظارت دامپزشکی انجام می شود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه تولید و عرضه گوشت در شرایط غیربهداشتی تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی محسوب شده و موجب شیوع انواع بیماری ‌ها می شود گفت: بازرسی بهداشتی دقیق و کامل دام ‌های کشتاری و لاشه‌ دام کشتار شده در کشتارگاه ‌ها ضروری است لذا در کشتارگاه ‌های دام بازرسی پیش از کشتار، حین کشتار و بازرسی پس از کشتار دام با جدیت توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود.

وی گفت: دامپزشکی بر بهداشت و حتی ذبح شرعی گوشت های وارداتی در کشور مبدا نیز نظارت می کند.

وی افزود: بازرسان دامپزشکی بعد از ورود این گوشت ها به استان بر نگهداری و عرضه گوشت های وارداتی در سردخانه ها، مراکز توزیع و فروشگاه های عرضه نظارت مستمر و سختگیرانه دارند.

وی تاکید کرد: شهروندان با اطمینان کامل گوشت های توزیعی گرم و منجمد تحت نظارت دامپزشکی را مصرف کنند و در صورت مشاهده مشکل بهداشتی هنگام عرضه این محصولات موارد تخلفات را به سامانه 1512 اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
احسنت مگر دکتر دامپزشک مسلمان نیست که بتواند تشخیص دهد ذبح شرعی است یا نه؟
چرا از بیت المال هزینه اضافی خرج شود؟
نظر شما
ادامه