کد خبر: ۴۸۵۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

عرضه و فروش دارو، واکسن های تولیدی و وارداتی از وظایف سازمان و ادارات کل دامپزشکی استانها بوده و اقلام مذکور لزوماً بایستی از طریق شبکه مجاز وارد، توزیع و در اختیاران مصرف کنندگان قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «دکتر فرانک رودحله» رئیس اداره تشخیص و درمان با اعلام این خبر گفت: با توجه به آئین نامه اجرائی بند ز ماده (3) و مواد (7)، (8) و (9) نظارت بر عرضه و فروش دارو، واکسن های تولیدی و وارداتی از وظایف سازمان و ادارات کل دامپزشکی استانها بوده و اقلام مذکور لزوماً بایستی از طریق شبکه مجاز وارد، توزیع و در اختیاران مصرف کنندگان قرار گیرد.

لذا با عنایت به رصد و پایش انجام شده، مشاهده گردیده است که بسیاری از اقلام دارویی مصرفی بویژه اقلامی که از طریق قاچاق از مرزهای غربی و شمالی وارد کشور گردیده است، از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به فروش میرسد.

وی افزود: با توجه به اینکه دارو و واکسن تقلبی و قاچاق اکثراً داروهایی بی کیفیت از لحاظ ماده مؤثره دارویی بوده و نیز در ورود، عرضه و فروش آنها شرایط دمایی رعایت نمیگردد، به این ترتیب هرگونه تبلیغ، عرضه و فروش اقلام دارویی دامپزشکی فاقد مجوز و قاچاق در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جرم محسوب شده و در صورت مشاهده از طریق قضایی پیگرد قانونی خواهد شد.

وی از همه داروخانه ها، کلینیک ها و مراکز مایه کوبی دامپزشکی خواست نسبت به تأمین داروهای مورد مصرف صرفاً از شرکت های مجاز دارای پروانه توزیع و از طریق چرخه قانونی دقت نظر داشته باشند و از فروش و مصرف داروهای غیر مجاز جداً خودداری نمایند.

وی  در پایان از همه شهروندان استان تهران درخواست کرد در صورت مشاهده عرضه و فروش دارو و واکسن های غیر مجاز مراتب را از طریق شماره تلفن 44787548 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت پذیرد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
................ همه پرنده فروش ها ,سگ فروشها دوجعبه دارو و واکسن دارند. واونقدر کار کردند که به مرور کار درمان هم خوب یاد گرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
متاسفانه در این مورد کاملا سلیقه ای برخورد میشود و در حوزه دام کوچک مشاهده میشود بعضی متخلفین که توریع دارو و اقلام غیر مجاز انجام میدهند به راحتی به فعالیت خود ادامه میدهند
کلینیسین متخصص
|
Germany
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
فروش تناژی انواع آنتی بیوتیکها بدون نسخه، هر روز سال، در همه داروخانه های دامپزشکی در سراسر کشور بدون هیچ گونه رویت و معاینه دام و تشخیص بیماری و صرفا" بر اساس اظهارات دامدار و شبیه سازی همکار محترم! دامپزشک! چطور؟! غیر مجاز است یا چون در فضای غیر مجازی واقع می‌شود مجاز تلقی می‌شود؟!
خانه از پای بست ویران است، .................!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
یه مرکز توی فیروزکوه همین الان داره اینکار میکنه چرا برخورد نمیکنید!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه