کد خبر: ۴۸۵۲۰

پرسنل دامپزشکی استان خوزستان حضوری فعال و چمشگیر در مناطق سیل زده استان خوزستان داشته اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: از اولین ساعات وقوع سیل در استان خوزستان پرسنل اداره کل دامپزشکی خوزستان با حضور در عرصه های آسیب دیده از سیل در کنار هم استانی های عزیز به خدمت رسانی و انجام وظیفه پرداختند و این امر خطیر حتی در ایام تعطیل هم ادامه پیدا کرد.

«دکتر مصطفی کنارکوهی» با اذعان به اینکه وظایف دامپزشکی تعطیلی بردار نیست افزود: نه تنها حوادث غیرمترقبه باعث تعطیلی خدمات دامپزشکی نمی شود بلکه وقوع شرایط غیرعادی باعث افزایش اهمیت انجام امور بهداشتی دامپزشکی و پیشگیری از وقع بیماری ها را چند برابر می کند.

مدیرکل دامپزشکی با ارائه تصاویری از حضور همکارانش در شهرستان های سیل زده ای همچون دشت آزادگان ، حمیدیه و شوشتر ادامه داد آبگرفتگی مانع حضور عوامل اجرایی دامپزشکی خوزستان نگردید و این جهادگران با استفاده از هر وسیله ای از جملع قایق و تراکتور خود را به مناطق درگیر سیل رسانده و اقدام به دفن بهداشتی دام های تلف شده و ارائه خدمات دامپزشکی شدند.

وی از دیگر خدمات این اداره کل در ایام وقوع سیل در استان خوزستان را نظارت بهداشتی بر مراکز پخت و عرضه غذا برای سیل زدگان برشمرد و افزود :پرسنل خدوم اداره کل دامپزشکی خوزستان با سرکشی به مراکزی که برای پخت غذای سیل زدگان توسط مردم و نهادهای امدادی تدارک دیده شده اقدام به کنترل بهداشتی این امر حساس پرداخته اند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به لزوم انجام واکسیناسیون به موقع دام های سبک و سنگین ادامه داد: پرسنل ادارت دامپزشکی در شهرستان های درگیر در سیل با هر وسیله ای خود را به دامداران منطقه رسانده و امر خطیر واکسیناسیون را به تاخیر نیانداخته و در بازه زمانی مناسب به انجام رساندند و این خدمت همچنان در حال اجراست.


 
نظر شما
ادامه