کد خبر: ۴۸۵۰۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
گفت‌وگوی تفصیلی حکیم مهر با رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» اظهار داشت: وقتی در یک استان چه علناً و چه پشت پرده، یک یا دو نفر کمتر از تعرفه مصوب دریافت کنند، این باعث می‌شود همه همکاران دیگر هم مجبور باشند تأسی کنند ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: اعلام جزئیات حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در سال ۹۸ بهانه‌ای شد تا به سراغ رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور برویم و نظر او را در مورد راهکارهای اجرای درست مواد ۱۸ و ۱۹ جویا شویم.

 «دکتر محمدرضا صفری» از ابلاغ نامه‌ای در سال گذشته خبر می‌دهد که متعاقب آن دریافت حقوق و مزایای کمتر از قرارداد امضا شده بر مبنای ماده ۱۸، از مصادیق عدم رعایت شئون حرفه‌ای دامپزشکی بوده و به هیات‌های بدوی انتظامی قابل ارجاع است. از نظر او وقتی در یک استان چه علناً و چه پشت پرده یک نفر یا ۲ نفر کمتر از تعرفه مصوب دریافت کنند، این باعث می‌شود همه همکاران دیگر هم مجبور باشند تأسی کنند.

حکیم مهر: آقای دکتر، راهکارهای جلوگیری از دور زدن کارفرماها در پرداخت مطابق تعرفه مصوب مسئولین فنی بهداشت دامپزشکی و اعمال ماده 18 چیست؟

نسخه پنجم دستورالعمل اجرایی ماده ۱۹ اعلام کرده که ۲ یا ۳ شیوه برای پرداخت حقوق مسئول فنی بهداشتی توسط کارفرما وجود دارد؛ یکی از راه‌ها از طریق بانک، دیگری انجمن‌های ذی‌ربطی که صندوق مشترک تشکیل دادند و راه سوم از طریق صندوق نظام دامپزشکی است. روال منطقی باید به این ترتیب باشد که کارفرما تعرفه مصوب را به آن حساب مشترک، بانک یا صندوق واریز و همکار بتواند آن را دریافت کند، اما اینکه همکار عین آن تعرفه را دریافت کند، چند شرط دارد.

یک شرط این است که خود همکاران ما عین تعرفه را دریافت کنند. یعنی زمانی که تفاهم می‌کنند که به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی بر اساس تعرفه مشغول شوند، تعرفه مصوب را در قراردادها قید کنند و دستگاه نظارتی، بر آن قرارداد نظارت کند.

حکیم مهر:‌ به نظر می‌رسد که نقش دستگاه نظارتی آن طور که باید نیست.

خب یک اشکال این است که قراردادها به احتمال زیاد در بسیاری از جاها مورد نظارت دستگاه حاکمیتی که اینجا سازمان دامپزشکی کشور است، قرار نمی‌گیرد.

حکیم مهر: قبلاً که نظارت بر عهده سازمان نظام دامپزشکی بود، بهتر نبود؟

به نظر من شاید سازمان نظام بهتر بتواند این کار را انجام دهد، چراکه به هر حال یک نهاد برخاسته از بخش غیردولتی و خصوصی است. به هر ترتیب، یکی از شرایط این است که قرارداد عین تعرفه منعقد شود و دستگاه ناظر بر این قرارداد نظارت کند. ما در آن دستورالعمل نسخه ۵ تاکید کردیم که کارفرما باید بر اساس آنچه که ماده ۱۸ مصوب کرده، حقوق دهد و بر همان اساس هم بیمه کرده و تسویه بیمه را ارائه دهد. پس قرارداد طبق ماده ۱۸ و بیمه طبق قرارداد، مکمل هم هستند.

وقتی مستندات به این شکل به دستگاه ناظر که در اینجا دستگاه دامپزشکی دولتی است، ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که حقوق عیناً طبق ماده ۱۸ پرداخت شده است، چون بیمه مبلغ را نشان می‌دهد. برای ما بیمه حتی مهمتر از حقوق است. از نظر ما ممکن است حقوق را ۵ تومان یا ۶ تومان پرداخت کنند، اما بیمه را نباید بر اساس حداقل حقوق انجام داد. اگر بیمه بر اساس حقوق پایه اعمال شود، خطر و آسیب آن بیشتر از حقوق است. اما اگر طبق قرارداد و فرمتی که بر اساس دستورالعمل نسخه پنجم ارائه شده عمل کنیم، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

حکیم مهر: یکی از مشکلات در اینجا این است که تعدادی از همکاران قرارداد را مطابق ماده ۱۸ منعقد می‌کنند، اما پس از قرارداد حقوق کمتری می‌گیرند.

بله، این مساله وجود دارد. منطقاً هیچ فردی راضی نیست که در قرارداد عددی بنویسد و خارج از آن، عدد دیگری دریافت کند. پس حتما اجباری هست و دامپزشک چاره‌ای ندارد جز اینکه کمتر دریافت کند. اینجا باز هم باید نظارت بر اجرای دقیق ماده ۱۹ و آن قرارداد صورت گیرد که باز هم نسخه پنجم، سازمان دامپزشکی را مکلف بر اجرا کرده و مسئولیت اجرای ماده ۱۹ را بر عهده آن گذاشته است.

حکیم مهر:‌ نقش سازمان نظام دامپزشکی چیست؟

ما سال گذشته نامه‌ای به استان‌ها ابلاغ کردیم که اگر همکاری حقوقی کمتر از آنچه که پای قرارداد بر مبنای ماده ۱۸ امضا کرده، بگیرد، این از مصادیق عدم رعایت شئون حرفه‌ای دامپزشکی بوده و به هیات‌های بدوی انتظامی قابل ارجاع است. در اینجا نقش  انجمن‌هایی که برای دفاع از حقوق صنفی خود شکل گرفتند، پررنگ‌تر خواهد شد، چون یک حق صنفی تضییع می‌شود. وقتی در یک استان چه علناً و چه پشت پرده یک نفر یا ۲ نفر کمتر از تعرفه مصوب دریافت کنند، این باعث می‌شود همه همکاران دیگر هم مجبور باشند تأسی کنند. پس اینجا انجمن‌ها باید مراقب باشند که همکاران کمتر نگیرند.

حکیم مهر: اینجا انجمن‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ آیا بازوی اجرایی برای برخورد دارند؟

انجمن‌ها می‌توانند به نظام دامپزشکی گزارش دهند تا نظام آن تخلف را به هیات بدوی گزارش دهد و حکم صادر کند. چه بسا آن فرد دیگر نتواند با آن مسئول فنی کار کند. اداره کل دامپزشکی کارفرما را مواخذه خواهد کرد که شما چرا علی‌رغم اینکه قرارداد دارید، کمتر از تعرفه پرداخت می‌کنید. چرا قرارداد را به آن شکل می‌بندید که ما باید نظارت کنیم که به آن شکل بسته نشود. محور، سازمان دامپزشکی است اما نظام هم همکار اوست.

حکیم مهر: البته ما اینجا به راحتی در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم، اما واقعیت بیرون، چیز دیگری است.

اگر همه با هم منسجم عمل کنیم، دیگر کسی نمی‌تواند بگوید تعرفه تو را نمی‌خواهیم و نفر کناری او بگوید من زیر تعرفه ایشان می‌گیرم. پس واقعیت این است که ماها به دلیل هزار مشکل اقتصادی و گرفتاری و این فرصت‌های شغلی محدود، چاره‌ای جز تمکین پیدا نمی‌کنیم. اما اگر متحد و منسجم باشیم و کارفرما ببیند که همه شبیه هم هستند، مجبور است که قانون را رعایت کند.

حکیم مهر: حالت سوم این است که کارفرما حقوق را مطابق قرارداد واریز می‌کند اما به شکل دستی نیمی از آن را پس می‌گیرد. آیا با این اتحاد و انسجامی که شما می‌فرمایید، می‌توان این مشکل را هم حل کرد؟

قطعاً. ما سال گذشته در یکی از استان‌ها تجربه کردیم که انجمن در کنار نظام ایستاد و همکاران ملزم بودند که تعرفه را رعایت کنند. دو مورد رعایت نشد و ما آن را به هیات‌های بدوی بردیم. اخبار محرمانه رسید که آنها پشت پرده توافقات دیگری انجام داده بودند. در هیات مطرح کردیم و با آن برخورد شد. واقعیت این است که ما چاره نداریم. همیشه همینطور بوده که انسجام باعث ایفای حقوق می‌شود، اگر نه، با نامه و دستور و بخشنامه و زور نمی‌توان مشکل را حل کرد.

نکته بعدی که باید کلان‌تر رخ دهد، ظرفیت‌سنجی و رتبه‌بندی است. درست است که در ماده ۱۸ حقوق را تعیین کردیم اما در تبصره ماده ۱۲ آوردیم که افراد باید تایید صلاحیت و رتبه‌بندی شوند. وقتی ما فردی را که ۲۰ سال سابقه کار در کشتارگاه دارد و از نظر ما نیروی متعهد و باسوادی است، در کنار کسی قرار می‌دهیم که تازه فارغ‌التحصیل شده و تفاوتی بین آن دو قائل نیستیم، همین می‌شود. آن فرد بر اساس دانش و تجربه خود می‌گوید که حقوق من این قدر است و به کمتر از این قانع نیستم. فرد دیگری فارغ‌التحصیل می‌شود و ممکن است که اصلا به این حقوق‌ها نیازی نداشته باشد و فقط به دنبال شغل باشد و با یک‌سوم قیمت می‌پذیرد؛ ما نباید این اجازه را بدهیم.

حکیم مهر: چرا طرح رتبه‌بندی را اجرا نمی‌کنید؟

قرار ما با سازمان دامپزشکی این بود که طرح رتبه‌بندی را اجرا کنیم و پیش‌تر به این نقطه و تفاهم نهایی رسیده بودیم که متاسفانه در دوره قبل اجرا نشد. قرار بود که مراکز موضوع ماده ۱۹ رتبه‌بندی شوند. کشتارگاه‌ها گرید A ، B ، C  و افراد نیز به همین شکل رتبه‌بندی شوند. آن‌گاه به فلان کارفرما از استان ایکس بگوییم که «شما ۲ کشتارگاه گرید A دارید و ۴ دامپزشک گرید A در استان شما حضور دارند؛ ۲ نفر مسئول فنی خود را از بین ۴ نفر انتخاب کن»، و نه از بین ۴۰۰ نفر که رقابت کاذب شکل نگیرد. پس به لحاظ فنی آیین‌نامه به ما اجازه داده که با رتبه‌بندی و تعیین ظرفیت و تایید صلاحیت‌ها، بستری را فراهم کنیم که این رقابت‌های نادرست حرفه‌ای را به حداقل برسانیم.

در کنار آن، اگر آن انسجام و وحدت، آن گزارش‌دهی و برخورد درست نظام دامپزشکی و اقدام سریع اداره کل در نظارت بر تنظیم و اجرای درست قراردادها باشد، مجموعه‌ای از عوامل ایجاد خواهند شد که کمک می‌کنند تا تعرفه‌ها به درستی اعمال شوند.

یک اشکال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه ما باید شرکت‌های ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری را راه‌‌اندازی کنیم. به هر ترتیب امروز شخصی وجود دارد که روزی ۱۰۰ کیلو تخم‌مرغ و فرد دیگری فعالیت می‌کند که روزی ۵ هزار کیلو تخم‌مرغ بسته‌بندی می‌کند. فعالیت مسئول فنی با یک حقوق در این ۲ مرکز شاید منطبق بر منطق نباشد. اما به استناد ماده ۲ می‌توان شرکت‌هایی را راه‌اندازی کرد که کار آنها نظارت بهداشتی است. به این شکل ضمن اینکه یک فرصت شغلی برای همکاران ایجاد خواهد شد، در واحد کوچکتر نیز یک همکار سایر رده‌ها می‌تواند مشغول به کار شود. واحد بزرگتر یک دکتر کارشناس؛ نهایتاً مسئولیت اصلی با همکار دامپزشک خواهد بود، همانطور که قانون نیز می‌گوید باید زیر نظر دامپزشک باشد. با این ساختار، یک واحد کوچک بسته‌بندی تخم‌مرغ، معادل یک واحد بزرگ حقوق نمی‌دهد، بلکه یک همکار می‌تواند در یک زمان مسئول چند مرکز این‌چنینی باشد و حقوق ماده ۱۸ را بگیرد اما از ۳ نفر؛ پس این ابزارها وجود دارد که فشار نادرستی به کارفرما وارد نشود و کار به درستی پیش رود.

حکیم مهر: مگر شرکت نظام سبز سلامت تشکیل نشده بود که همین کارها را انجام دهد؟

شرکت نظام سبز سلامت ممکن است که در پاره‌ای از کارکردها نقصان داشت. شاید در اطلاع‌رسانی‌ها ضعیف بود، کما اینکه من الان هم می‌بینم که در پایگاه خبری حکیم مهر، فردی می‌گوید که نظام سبز ۴۰ درصد پول من را نمی‌داد. ما آن زمان باید اعلام می‌کردیم که مباحث مالیات، بیمه و ... وجود دارد و این رقم ۴۰ درصد مربوط به آنها می‌شد. البته ما این موارد را حل کردیم و رقم ۴۰ درصد را به ۵ یا ۶ درصد رساندیم، اما اطلاع‌رسانی نشد. مدیرعامل شرکت سبز سلامت می‌گفت ما حق مسکن، عائله‌مندی، لباس و مرخصی‌ها را آخر سال تسویه می‌کردیم. اگر کار آن شرکت درست پیش می‌رفت و به تعداد لازم قرارداد منعقد می‌کرد، ما برآورد داشتیم درصورتی که بتوانیم هزار قرارداد داشته باشیم، چرخ شرکت می‌چرخد. اما در دوره‌ای که ما بودیم و شرکت در چند سال با ضرر فعالیت خود را متوقف کرد، ۴۰ تا ۵۰ تا ۷۰ قرارداد بود. به این شکل بود که هر ماه ۲۵ درصد قراردادها حقوق خود را به موقع از کارفرما دریافت نمی‌کردند، اما خودمان باید به موقع پرداخت می‌کردیم. لذا قرارداد باید آن قدری می‌بود که گردش مالی آن پاسخ‌گو باشد.

بهترین حالت این بود که ما طی قرارداد با کارفرما و مسئول فنی، حقوق را از کارفرما می‌گرفتیم و به مسئول فنی می‌دادیم. اینجا دیگر کارفرما باید عین حقوق ماده ۱۸ را می‌داد و عین همان را بیمه می‌کرد. چرا که بیمه خیلی مهم است. من می‌گویم حتی حقوق کمی پایین‌تر باشد اما بیمه کامل پرداخت شود. طبیعتاً حقوق را عین ماده ۱۸ و بیمه را مبتنی بر آن می دادیم. موارد زیادی بود که کارفرما حقوق را نداده بود و مسئول فنی آن را از ما دریافت می‌کرد یا اگر دریافت نمی‌کرد، می‌رفت از ما شکایت می‌کرد و حکم علیه ما داشت.

این یک شکل خیلی خوب بود. اگر همه روی این موضوع تفاهم داشتند و یک سری حب و بغض ها نبود، کار به خوبی پیش می‌رفت، اما متاسفانه هدف تضعیف نظام بود و اطلاع‌رسانی نادرستی در مورد عملکرد شرکت کردند. شرکت هم نقصان هایی داشت اما فرصت رفع آنها را پیدا نکرد. کما اینکه اگر شرکتی بخواهد در این ابعاد کار کند، باید ۲ یا ۳ نفر حسابدار قوی، کارشناسان بیمه قوی و مدیر قوی داشته باشد. وقتی هیچ‌یک از اینها نیست، شرکت نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.

بنده در خاطر دارم اوایل که به سازمان نظام آمده بودم، همه می‌گفتند این شرکت ایجاد شده که برای نظام پول جمع کند، در صورتی که این حرف نادرستی بود. حتی فرض بر اینکه نظام تبدیل به یک کارتل اقتصادی قوی شود، باز هم متعلق به اعضای خود است. وزیر مسکن سال گذشته می‌گفت که گردش مالی نظام مهندسی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. در حالی که کل منابع سازمان نظام دامپزشکی در کل کشور شاید ۶ میلیارد تومان باشد. پس اگر نظام قوی باشد، می‌تواند خدمت بیشتری به اعضای خود بدهد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
2
8
یکی از مشکلات ما همین نظام دامپزشکی هس تا مسول فنی با کارفرما مشکل بهم میزنه سریع یه دکتر دیگه به اون کارخونه یا واحد تولیدی معرفی میکنه
دکتر xy
|
France
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
1
10
راهکار فقط ایجاد یک صندوق در نظام دامپزشکی کل کشور هستش تا پول رو از کارفرما بگیره و به حساب مسول فنی بریزه و یک درصدی از پول رو برداره . کار سختی نیست . مسولان دولتی سازمان همکاری نمیکنند . دولتی ها علنا اعلام میکنن قرارداد به ما ربطی نداره . از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
بخش دولتی،از دامپزشک مسئول فنی سودی نمی بره که از اون بخواد حمایت کنه، ....................!مردم هم که برای دولت ها از هیچ جهاتی مهم نیستن.پس مشکل هیچ وقت حل نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
بخش دولتی کاملا ذینفع است.عده ای از وضعیت نابسامان مسوولان فنی خوب سود می برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
8
ادارات کل دامپزشکی حمایت نمیکنن و تمام دستور العمل و تلاش ها از بین میره
دامپزشک
|
Germany
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
6
دقیقا همینطوره ، متاسفانه اداره کل دامپزشکی حمایت نمیکنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
7
همه چی برمی گرده به حمایت نکردن اداره کل از مسئول فنی ....همین
چون حسادت می کنند
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
3
اگر دقت کنید در تمام دستورالعمل های نظام کارهای راحت و بی دردسر بعهده نظامه کارهای سختش گذاشتن به عهده سازمان دامپزشکی در تمام جملات دکتر صفری هم تکرار میشود بعهده سازمان دامپزشکی است پس خودتون چه کاره هستید خودتون به هم رحم نمیکنید بعد سازمان و مقصر میدونید سازمان چیکار میتونه بکنه تمام اهرم ها رو ازش گرفتید با چی باید نظارت بکنه پروانه اماکن و مراکز و نظام میده قرار داد رو نظام مشخص میکنه و سازمان فقط نظارت میکنه وقتی خود مسئول فنی راضی میشه کمتر حقوق بگیره سازمان چیکار کنه با خودتون چند چند هستید
پاسخ ها
دکتر حسین زاده
| Finland |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
این روشی است که در کل مدیریت کشور اعمال میشود این نوعی مدیریت دوگانه است که در آن شما نمیتوانید از کسی پاسخگویی بخواهید .....................
همانطور که نظام دامپزشکی به گردن سازمان دامپزشکی می اندازد سازمان دامپزشکی هم به بهانه از دست دادن اهرمها ، زیر بار مسئولیت امور نمیرود !!
پگاه اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
کلا تمامی این موارد و تبصره ها و آیین نامه های مرتبط با حقوق مسئولین فنی( اگرچه ویترینی و غیر اجرایی) فقط محدود میشه به "مسئولین فنی بهداشتی". اصلا معلوم نیست جایگاه "مسئولین فنی دارویی" در این میان کجاست و چرا اصلا به حساب اورده نمی شوند؟!!!
انجمن صنفی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
راهکار عملی این است:#نظارت بهداشتی برعهده سازمان دامپزشکی#نظارت مالی ونظارت برمفادمالی قراردادهاوپیگیری حقوق وبیمه برعهده انجمن صنفی#واریزحقوق به حساب صندوق نظام دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
با کدام اهرم؟
راهکارتون شدنی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
2
دامپزشکی که نتواند از حق خودش دفاع کنه چگونه میتونه امنیت غدایی ایجاد کنه و سلامت سفره مردم را تضمین کنه . تنها راهش اینه که :
1_ مسول فنی توسط دامپزشکی به شرکت معرفی بشه .
چون دامپزشک نماینده دامپزشکی است ن کارمند شرکت .
2_ حقوق را دامپزشکی بده . از هر راهی که است از شرکت بگیره و پرداخت کنه .
دامپزشک
|
Germany
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
5
همه این حرفها آب در هاون کوبیدن است چون مشکل از اداره کل دامپزشکیه. حرف همه چیو با مسئول فنی میزنه الا حقوق .اصلا براشون مهم نیست مسئول فنی چقد میگره
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
واحد بسته بندي آمده يك مجوزي گرفته و بعد 3 ماه مسئول فني را به خاطر شرايط بعد بازار و غير فعال كردن واحد بيرون كرده ولي يك مدت طولاني بدون مسئول فني داردكار ميكند و اداره دامپزشكي و نظام بازرسي كرده و اطلاع دارند اما هيچ اقدامي انجام نميدهند !!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
بخش خصوصی از بخش دولتی جمعیتش بیشتره و به طبع ان تاثیر گزار تر است پی از بخش خصوصی باید حمایت شه
اسدی مسئول فنی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
بحث فقط حقوق طبق تعرفه نیست.‌بحث فراتر از اینه. ما نباید حقوق بگیر شرکتی باشیم که قراره بهش نظارت کنیم.اینطوری هرگز قدرت لازم برای نظارت رو نداریم.باید نظام دامپزشکی حقوق رو از کارفرما بگیره و به حساب ما واریز کنه. اینطوری هم شان ما حفظ میشه و هم کار و نظارت بهداشتی رو بهتر انجام میدیم‌ . اما در حال حاظر به این شکله که تو قراره ایراداته کسی رو بگیری که حقوقتو میده. مزحکه
حسین جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
1
2
تعقصیرازواحد بافته دامپزشکی بافت رو منحل کنید همه مشکلات حل می شه ..........!!!
احمدی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
1
با تشکر از اقای دکتر صفری . به طور خلاصه به چند نکته اشاره میکنم : 1- باید برای دکتر دامپزشک طرف قراردادها ، تامین امنیت شغلی فراهم بشه تا کارفرما نتونه به دلایل واهی اونها رو ار کار اخراج کنه و کس دیگری رو به دلیل اخذ حقوق کمتر جایگزین کنه . 2- شرح قوانین و استفاده از قوانین مناسب برای دفاع از حقوق مسوولین فنی یا کلیه رده های دامپزشکی باید توسط نظام دامپزشکی کل کشور و تمام استانها اجرا بشه (به روشهای مختلف اموزشی ) تا همه از حقوق و روش حفظ و بدست اوردنش اطلاع پیدا کنند ، به طور مثال روش باطل کردن چکها و سفته هایی که جهت ضمانت دریافت حقوق کمتر مسوولین فنی توسط کارفرما ازشون دریافت میشه که بدلیل ندانستن و یا ناچاری راه حلی براش پیدا نشده 3- گسترش و سازماندهی دقیقتر مسله رتبه بندی مراکز و مسوولین فنی ... وقت اون رسیده که با استفاده از کلیه قوانین و با اگاهی از اونها دنبال روش بهتری برای حفظ حقوق دامپزشکان کشور باشیم .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
1
...........تر از اداره دامپزشکی وجود نداره.واقعا بی کفایت هستند.هیچ نهاد و سازمانی رو اینجوری ندیدم.من با کارفرمام به مشکل خوردم هزار جا خبر دادم هزارجا رفتم.هییییچ کاری نکردن.نه برای حقوقم نه برای توهینی که کرده بود.کاش ............ چند تا آدم با کفایت میومد به جای شما.
اداره ای که به کارفرما خبر میده مسدول فنی داره چیکار میکنه و چه قصد و نیتی داره چرا باید به خاطرش به کارفرما سخت بگیرین.میخوام به مسیولین فنی بگم به فکر خودتون و کارفرما باشین چون اداره ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
2
با سلام . کارفرما باید زیر نظر نظام باشه . دکتر که نباید با کارفرما کاری داشته باشه.

مشکل این هست که ارزش یک دکتر یک کارفا نمیدونه 6الی 7 تومان پولی نمیده به یک دکتر یه آرایشگر بیشتر در میاره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
3
ریاست محترم نظام دامپزشکی استان ما کلیه مسیولین محترم بهداشتی را به کمترین بها به صاحبان کشتارگاهها میفروشد چون مجبور نیست به کسی پاسخ دهد دفعه قبل هم رییس بود
نظر شما
ادامه