کد خبر: ۴۸۴۹۳
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
دبیر شورای نظام دامپزشکی استان کردستان:
«دکتر پویا علی محمدزاده» دبیر شورای نظام دامپزشکی استان کردستان با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت ...
 
 

حکیم مهر: در پی گفت‌‌وگوی اخیر حکیم مهر با «دکتر حبیب‌الله دهمرده» رییس کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی (اینجا)، «دکتر پویا علی محمدزاده» دبیر شورای نظام دامپزشکی استان کردستان با ارسال یادداشتی به حکیم مهر، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت:

به گزارش حکیم مهر، متن این یادداشت به شرح زیر است:

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و تشکر از پیگیری هایتان در تهیه مصاحبه از جناب آقای دکتر حبیب الله دهمرده رئیس کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش مجلس.

در تاریخ ۹۷/۸/۱۹ نامه اعتراض جامعه دامپزشکی کشور با ۱۲۷۵ امضا به دبیرخانه مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد و شماره ثبت آن در دبیرخانه نیز ۶۸۴۹۲ می باشد. لازم به ذکر است که پیگیری های زیادی جهت مشخص شدن نتیجه نامه مذکور و روند رسیدگی به ان توسط اینجانب، مرحوم علی حسین زاده، جناب آقای دکتر مهدی سلیمانی و تیم نامه نگاری گروه هم اندیشی دامپزشکان ایران انجام شد. در پیگیری های انجام شده، مشخص شد که نامه مذکور به دست آقای دکتر دهمرده رسیده، اما برای بنده واقعا جای سؤال دارد که ایشان چگونه از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کنند؟ قطعاً ایشان باید یک جواب قانع کننده برای بحث عدم پیگیری تخلف دانشگاه آزاد در پذیرش بی رویه دانشجو داشته باشند؛ نه آن که فقط به گفتن این جمله که دیگر این مورد را پیگیری نمی کنم و پرونده آن بسته شده اکتفا کنند. این کار ایشان نشان دهنده عدم توجه به خواسته ۱۲۷۵ نفر امضاکننده نامه و جامعه دامپزشکی کشور است که زیبنده یک نماینده ملت نیست. به نظر بنده بهتر بود ایشان در رابطه با اقدامات انجام گرفته در رابطه با جلوگیری از پذیرش بی رویه دانشجو دامپزشکی و نتایج آن، بیشتر توضیح می دادند.

 

در رابطه با واحد بافت سؤالی که ذهن بنده را به خود مشغول کرده این است که آیا اظهار بی اطلاعی ایشان از سرنوشت نامه پذیرش غیرقانونی دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد واحد بافت با تحصیل برادرزاده ایشان در این واحد ارتباطی دارد؟

بارها و بارها در کانال های اطلاع رسانی سازمان نظام دامپزشکی شاهد توضیحات ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی بوده ایم و بنده از تکرار مکررات خودداری می کنم و پیشنهاد می کنم که توضیحات و نامه های مربوطه را در کانال تلگرامی سازمان نظام دامپزشکی جستجو نمایید تا اطلاعات جامع­تری نسبت به این مورد به دست بیاورید. اما واقعاً جای سوال دارد و به نظرم جناب آقای دکتر دهمرده باید پاسخگوی سوال اخیر اینجانب باشند که آیا عدم رسیدگی به بحث پذیرش بی رویه دانشجو در دانشگاه آزاد واخد بافت، ربطی به تحصیل برادرزاده ایشان در این واحد دارد؟ چون تا جایی که مطلع هستم طبق تصویر ذیل ایشان در واحد بافت مشغول به تحصیل در رشته دامپزشکی هستند:

 

نکته دیگری که نباید فراموش کرد این است که علاوه بر دانشگاه آزاد، دانشگاه­های دولتی نیز مشغول پذیرش دانشجو در نوبت شبانه هستند، علی الخصوص دانشگاه تهران که تعداد زیادی دانشجو در نوبت شبانه را پذیرش کرده است. اساساً پذیرش دانشجو در واحد شبانه چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

فقط می توان گفت که دانشگاه های ما فقط در حال جمع آوری پول هستند، آن هم به هر قیمتی و رسالت اصلی خود را که تولید علم و تربیت افرادی که دارای کفایت و صلاحیت علمی و حرفه ای هستند را فراموش کرده اند، چون اکثرا زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم و کافی را جهت آموزش مناسب دانشجویان ندارند.

دکتر پویا علی محمدزاده

دبیر شورای نظام دامپزشکی استان کردستان

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دانشجو
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
1
4
باید قبول کرد تا کشور روی روابط شکل بگیره کشور ما درست نمیشه . همین روابط هست که 1275 نفر در برابر 1 نفر از خواص نمی توانند کاری بکنند . مطمئن باشد چند وقت دیگه در شهرهای دیگه هم دانشکده و دانشکده های جدید دامپزشکی شکل میگیره چون ما از خودمون شروع نمی کنیم و در جامعه یک عده از همین خواص بدعت های اشتباه را پای گذاری کردند که الان این همه از دانشجویان دامپزشکی بعد از اتمام درس و دانشگاه بیکار هستند .
Said
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
6
3
واردشدن به حریم خصوصی افراد به صلاح نیست. قبولی یک دانشجو در یک واحد چه ارتباطی با یک مسئول و نماینده دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
خیلی ارتباط دارد عزیز
Kamran
| Turkiye |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
واقعاً کار زشتیه اینکه تهمت میزنید ؟ شما مسلمان هستید دکتر علی محمد زاده ایشون با تکیه بر زحمت و کنکور وارد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چه ربطی دارد اقای کامران؟!مگر ایشان گفتد که فلانی چطور در دانشگاه قبول شده؟بحث پذیرش غیرقانونی است
Kamran
| Turkiye |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
جناب ناشناس همین که ایشون با کنکور اومدن خود مهر تاییدی مستحکم بر پذیرش قانونی هست.
میلاد
|
France
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
3
2
این مورد صرفا یک تشابه فامیلی هست، هر کسی فامیلش دهمرده باشه که برادرزاده ایشون نیست.
فامیل دهمرده فامیل بزرگی هست که در سیستان و بلوچستان، کرمان و سایر استان های جنوب شرقی پراکندگی دارند.
تو اینکه پذیرش بیش از حد دانشجو داره به اعتبار دامپزشکی لطمه میزنه و باید در مقابلش ایستاد هیچ شکی نیست ولی سیاه نمایی و تخریب افراد هم کار درستی نیست.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
3
2
تنظیم این شکواییه و نقد نامه اساسا مشکل داره. ما هم معترض به سکوت اقایان هستیم که چرا واکنشی نشون نمیدن ولی این توضیحات کسی را مجاب نمیکند.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
3
1
توضیحات قانع کننده نیستند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
4
1
باسلام، از قضاوت غیر منصفانه جناب دبیر شورای نظام دامپزشکی کردستان بسیار متاسفم ، ای کاش اندک شناختی از دکتر دهمرده میداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
اینکه دانشگاه آزاد بافت غیر قانونی کار میکند باعث تاسف است و اینکه کسی کار آنها را به رسمیت بشناسد تاسف بیشتر . دکتر دهمرده هر کی که باشد باید از حق دامپزشکی دفاع میکرد .
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
همکار محترم بنده به هیچ عنوان اقدام دانشگاه آزاد بافت را تایید نمیکنم و انتظار از نمایندگان محترم هم دفاع از دامپزشکان فارغ التحصیل هست ولی دوست عزیز جنابعالی منظور بنده را متوجه نشدید ، اتهام زدن به دیگران عملی مذموم و غیراخلاقیست بخصوص از طرف افراد تحصیلکرده و صاحب منصب ، آیا جناب دکتر دبیر نظام دامپزشکی کردستان به یقین رسیده اند که دست به قلم شده اند؟! ، اینگونه دفاع کردن از حرفه دامپزشکی نه تنها سودی ندارد بلکه شان و جهه دامپزشکان را خدشه دار میکند و میشود دوستی خاله خرسه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
از دید شما اتهام است اما ایشان سوال پرسیده. و کسی را متهم نکرده.اگر قرار باشد در جامعه ای نقد نباشد که هیچ پیشرفت و اصلاحی انجام نخواهد گرفت
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
دوست عزیز
سئوال را در سایت خبری جار نمیزنند ادب حکم میکند که مستقیما از خود نماینده پرسیده شود مگر اینکه هدفی دیگر مد نظر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
1
بعد از انقلاب فرهنگی حدود سال 62 و 63 ظرفیت پذیرش در رشته دامپزشکی دو برابر شد البته آن موقع فقط سه دانشکده از چهار دانشکده دامپزشکی موجود در ایران فعال شدند و دانشکده اهواز به تدریج طی چند سال بعد فعال شد . به هر حال معضل جذب خارج از ظرفیت دانشجو از زمان انقلاب فرهنگی برقرار بوده ،اما آن زمان بجای بیست و پنج نفر که ظرفیت دانشکده ها بود، پنجاه نفر پذیرش میکردند و این پنجاه نفر هم طی هفت سال دوره آموزش ،بتدریج به دلایل مختلف مانند انصراف و یا انتقالی کاسته میشدند و در نهایت به حدود سی و چند فارغ التحصیل میرسید . اما بتدریج بر تعداد دانشکده ها افزوده شده و در نهایت با توجه به هزینه بر بودن تاسیس دانشکده ها بر افزایش نجومی دانشجویان در هر دوره پذیرش تا سیصد نفر تاکید گردید !!
بدون شک این امر ، تحت مشاوره بعضی فارغ التحصیلان موفق !!!! که افتخارشان این بوده که در تمام مدت تحصیل ، کوچکترین تلاشی برای کسب علم نکرده اند و بعد از فارغ التحصیلی بسیار موفق بوده اند و به بقیه نیز همین توصیه را میکنند ، انجام پذیرفته . در همین حکیم مهر میتوانید سابقه انتصاب این فرد موفق به عنوان مشاور دانشگاه آزاد و نماینده آن دانشگاه در دامپزشکی را ملاحظه کنید !!
اما اینکه در راستای بازی با افکار عمومی و انحراف اذهان به امور فرعی مانند دانشکده بافت، حرکت و تقلای بیهوده کردن و سی و پنج سال تخلف رسمی در پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو دامپزشکی را نادیده گرفتن امر دیگری است. نکته اصلی در همین سی وپنج سال است که باعث ورود اکثریت بزرگی از افراد فاقد شایستگی و افرادی که در حق آموزش آنها اجحاف شده و برای آموزش آنها به اصطلاح کم گذاشته شده، به حرفه مظلوم دامپزشکی شده اند ،
همین عقبه فاقد صلاحیت هستند که با اشغال مناصب مهم در سطوح مختلف مدیریت و تصمیم گیری ، دامپزشکی را دچار فاجعه ای کرده اند که دانشکده بافت در آن قدر نقطه ای هم نیست !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
لطفا منظورتان را دقیق و واضح تر اعلام کنید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
3
عزیزان قطعا این عزیز دانشجو که نظر اول رو گفتند منظورشون صرفا یک شخص نیست بلکه منظورشون کلیت پذیرش های بی حساب و کتاب در دامپزشکی است که الان یک معضل شده ولی خوشحالم که این دانشجو با اینکه هنوز دانشجو هست ولی موضوع را خوب تحلیل کرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
2
گرفتن دانشجوی زیاده از حد فقط خاص دامپزشکی نمیباشد. با افزایش جمعیت و تعداد زیاد دانش آموز دولت ها مجبور بودند که تمهیداتی برای مشغول نمودن این همه دانش آموزان بیاندیشند. از آنجاییکه هیچکدام از دولت های بعد از انقلاب برنامه مشخصی برای تولید و توسعه نداشتند و بیشتر مسایل را چتکه ای ارزیابی مینمودند و از آنجاییکه خانواده های ایرانی حاضر بودند برای با سواد شدن فرزندانشان هزینه نمایند بدین ترتیب دانشگاه آزاد تبدیل شد به یک بنگاه تجاری و این امر سریعا به دانشگاه های دولتی نیز سرایت نمود بطوریکه آنها هم دوره های به اصطلاح شبانه راه انداختند و از این راه هم محصلین تازه از دبیرستان خارج شده را مشغول مینمودند(البته برای مدتی کوتاه) و از طرف دیگر مبالغ هتنگفتی درآمد کسب مینمودند.من فقط نمیدانم چرا در این میان همه به دانشگاه بافت گیر داده اند لطفا معترضین یک سری به شوشتر،سننندج و جا های دیگه هم بزنن.
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
2
0
سوال این است که چرا عده ای بنام دانش آموز حاضرند به هر قیمتی عنوان دانشجو را بدست آورند !!!؟؟
برای فرار از سربازی حتی ولو برای چند سال !!؟؟ یا رفتن به سربازی با عنوان و درجه بالاتر !!؟؟ یا چون دانشجو شدن و دانشگاه رفتن مد شده است !!؟؟ یا بخاطر چشم و هم چشمی خانواده ها ، که حاضرند به هر جان کندنی ، هزینه های بیهوده تحصیل در دانشگاههای غیر استاندارد را بپردازند !!؟؟ یا خاطرات خوش گذشته ای ( بیشتر از چهل سال پیش ) که شما با داشتن یک مدرک تحصیلی ، چه دیپلم و یا بالاتر به راحتی صاحب شغلی دولتی میشدید و با حقوقی نسبتا" مکفی براحتی زندگی میکردید و آن موقع به این پدیده میگفتند معضل مدرک گرایی !!؟؟ که این معضل بشکل وخیم شده ای تا کنون امتداد یافته !!؟؟
پاسخ ها
همکار دامپزشک
| Italy |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
دکتر ینی خودتون هم که دامپزشکی خوندین برای فرار از سربازی و مدرک گرایی و دکتر شدن صرفاً اینکار رو کردین این دانشجو ها با تراز و رتبه خود می‌تونستند واحد های دانشگاهی دیگر دانشگاه آزاد مجری دامپزشکی بروند ولی کف دستشان را بو نکرده بودند که با انتخاب رشته خودشون رو به خاک سیاه نشاندند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
آقای دکتر علی محمد زاده
لطفاً به وضعیت پذیزش بی رویه دانشگاه آزاد واحد سنندج هم رسیدگی فرمایید لطفاً
گویا در ورودی جدید 300 نفر پذیرش دکتری دامپزشکی با اون وضعیت امکانات داشته است ؟؟!!
آیا پذیرش بی حساب و کتاب دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد واحد سنندج فقط برای کسری بودجه و تامین هزینه های دانشگاه ورشکسته می باشد!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
در مملکت ما دیگر کسی بخاطر علم و علاقه درس نمیخواند بلکه به اینکه از رشته تحصیلی خود کسب در امد نماید بیشتر فکر میکند.بنده ورودی سال 1347 دانشکده دامپزشکی تهران هستم در کلاسمان 2 دانشجوداشتیم که هردو در دانشکده پزشکی یکی شیراز و دیگری تهران قبول شده بودند و یک دانشجو هم از دندانپزشکی آمده بود. هر سه نفر آنها بسیار به دامپزشکی علاقه داشتند.اکنون یک نفر از آنها ریاست یکی از دانشکده های علوم غذایی در دانشگاه Tufts در امریکا ست دیگری استاد میکروبیولوژی در شیکاگوو آن سومی یک مولکولار بیولوژیست سر شناس است. اما متاسفانه نه اکنون دانشگاه ها آن توان علمی را دارند که نخبه تربیت کنند و نه دانش آموزی که وارد دانشگاه میشود در دبیرستان آن تفکر علم گرایی را آموزش دیده که
دنبال علم برود.آنقدر دانش آموزان سطحی شده اند که حاضرند سالها بی هدف از این طرف به آن طرف بروند.
نظر شما
ادامه