کد خبر: ۴۸۴۹۰
 
 

ساعت ۴ صبح چهارشنبه چند قلاده گرگ به روستای نسه سفلی تنگ تامرادی هجوم آوردند و تعداد یازده رأس گوسفند را از بین بردند و همچنین تعداد ده رأس گوسفند را زخمی کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فانوس زاگرس، بر اساس همین گزارش و طبق اظهارات اهالی این روستا، متاسفانه به طور متناوب حیوانات درنده ای همانند گرگ و گراز به محدوده ای از این روستا هجوم می آورند و مشکلاتی را جهت روستائیان به وجود آورده است.

تخریب زیستگاه‌های طبیعی و از بین بردن طعمه‌های وحشی توسط عوامل انسانی، شکار بی‌رویه گراز و خرگوش (منابع غذایی گرگ‌ها) توسط اهالی، انباشت غیراصولی زباله در حاشیه روستاها و شهرها، زنده‌گیری توله‌های گرگ برای جفتگیری با سگ و سپس رهاسازی هیبرید سگ و گرگ (گرگاس) در طبیعت به دلیل تربیت‌ناپذیر بودن و عدم توانایی شخصی در نگهداری از آنها به عنوان مهم‌ترین دلایل ورود گرگ‌ها به حریم زندگی انسان‌ها و حمله به کودکان یاد می‌کنند.

کارشناس محیط زیست می‌گوید: اگر گرگ‌های این منطقه را از بین ببرند، اهالی با انبوهی از گراز و خرگوش مواجه می‌شوند که زندگی را برای اهالی سخت خواهد کرد. درست است که انتخاب ما بین حیوان و انسان، انسان است اما باید بدانیم حفاظت از حیات وحش ضروری است. گرگ‌ها به هیچ وجه حاضر نیستند وارد محیط زندگی انسان‌ها شوند و این از نظر رفتارشناسی حیوانات مشخص شده است.

 

نظر شما
ادامه