کد خبر: ۴۸۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در استان زنجان به تایید جهاد کشاورزی استان و بخش خصوصی بیش از ۷۰درصد ظرفیت تولید مرغ تعطیل است و مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی وقف چی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت تامین نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان گوشت مرغ در برخی از استان‌ها، گفت: در استان زنجان به تایید جهاد کشاورزی استان و بخش خصوصی بیش از 70 درصد ظرفیت تولید مرغ تعطیل است و مرغداران اقدام به جوجه ریزی نکرده‌اند.

گرانی نهاده‌ها چالش تولید کنندگان گوشت مرغ

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به وزیر جهادکشاورزی در خصوص عدم جوجه ریزی واحدهای تولید گوشت مرغ هشدار داده‌ام، تصریح کرد: تولید گوشت مرغ با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌ها و جوجه یک روزه صرفه اقتصادی ندارد و مرغداران تمایلی به ادامه فعالیت در این زمینه ندارند.

مرغداران خالی نگه داشته مرغداری‌ها را به صرفه تر می‌دانند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرغداران معتقد هستند که اگر مرغداری‌های خود را خالی نگهدارند به صرف تر از جوجه ریزی است، ادامه داد: دولت باید برای تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران به منظور تولید گوشت مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تدبیر جدی اتخاذ کند.

کاهش تولید گوشت مرغ حاصلی جز گرانی ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به تولید کشور کمک کنیم تا چالش‌های پیش روی از بین برود، ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور باید نهاده‌های ارزان قیمت به میزان کافی در اختیاران مرغ داران قرار بگیرد زیرا همانگونه که مشخص است کاهش میزان تولید گرانی را در پی دارد.

وقف‌چی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی به موقع نهاه‎‌های مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند و همین موضوع باعث ورشکستگی فعالین این بخش می‌شود، اضافه کرد: دولت همانگونه که از تولیدکنندگان تعهد می‌گیرد که باید محصولات تولیدی خود را با قیمت معین در بازار داخلی عرضه کنند لازم است تا نهاده مورد نیاز آنها را نیز تامین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: تکلیف شده که استان زنجان روزانه باید 70 تن گوشت مرغ به استان تهران ارسال کند، طبیعی است که اگر مرغداری‌های استان با تمام ظرفیت خود تولید نداشته باشند به این هدف دست پیدا نمی‌کنیم و در ماه‌های آینده با مشکلاتی در این زمینه مواجه می‌شویم.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
کل کشور همینه نه زنجان
نظر شما
ادامه