کد خبر: ۴۸۴۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر


قیمت دستوری فعلی، عملا به نابودی صنعت تولید گوشت مرغ در کشور منجر خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «غلامحسین جافر»، ریاست هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ضمن اعلام این موضوع که عدم وجود کنجاله سویا، سبب بروز مشکلات حادی در صنعت شده است گفت: تعهد نامه اخیر شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور مبنی بر تحویل گوشت مرغ به ازای تأمین کنجاله سویا برای تولیدکنندگان به صرفه نیست. از سوی دیگر مقدار کنجاله سویای اختصاص داده شده به این امر بسیار اندک است و عموماً از محل ذخایر موجود در بنادر کشور و نه انبارهای استانی این شرکت تامین می‌شود .

جافر ادامه داد: عموماً رغبتی از سوی تولیدکنندگان برای پذیرش این شرایط وجود ندارد و گوشت مرغ تنظیم بازار نیز از سوی تولیدکنندگان قلیلی که از صاحبان کشتارگاه‌ها می‌باشند و در بازار توزیع، سهمی دارند تأمین می‌گردد .

وی در خصوص امکان تأمین کنجاله سویا از بازار آزاد گفت: این محصول حتی با قیمت ۴ تا ۵ هزار تومان نیز در حال حاضر در بازار وجود ندارد. از سوی دیگر، نقدینگی تولید کنندگان گوشت مرغ نیز تا اواخر سال گذشته شمسی، صرف واریز، جهت خرید این محصول به حساب وارد کنندگان شده است و علیرغم تماس‌های مکرر، به نظر نمیرسد که تا انتهای ماه جاری نیز محموله‌های یاد شده تامین گردند .

تحت چنین شرایطی عملا تولیدکنندگان پولی برای جوجه ریزی مجدد ندارند، از این رو، شاهد افت جوجه‌ریزی طی روزهای گذشته در استان‌های مختلف بوده‌ایم .

گرچه از روز گذشته با توجه به کاهش شدید قیمت جوجه یک روزه به کمتر از ۱۰۰۰ تومان برخی افراد نسبت به جوجه ریزی بدون برنامه اقدام کرده‌اند که در صورت ادامه شرایط فعلی به طور حتم در تامین نهاده‌های خود به مشکل بر خواهند خورد .

ریاست هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از تصمیم این اتحادیه در برگزاری جلسه ای با دکتر احمدعلی کیخواه، ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: در این جلسه تلاش خواهیم نمود تا در مورد قیمت مصوب گوشت مرغ تصمیم‌گیری شود. ما بر این باوریم که حتی در صورت تامین نهاده‌ها با نرخ‌های مصوب کنونی نیز باز هم قیمت تمام شده گوشت مرغ بیش از رقم مصوب فعلی خواهد بود.

جافر در پایان گفت: قیمت دستوری فوق عملا به نابودی صنعت تولید گوشت مرغ در کشور منجر خواهد شد ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا تکلیف تولید کنندگان در این خصوص مشخص کردند چرا که شرایط فعلی سبب کاهش تولید و افزایش واردات خواهد شد و در سالی که با نام رونق تولید مزین شده است، عملاً اشتغال و تولید کشور نابود خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
این همان مشکل اساسی است که آقای دکتر یوسف داودی بر آن انگشت گذاشته است:

قیمت های دستوری و تحمیلی غیر واقعی مرغ به بهانه تحویل نهاده های دامی بخور و نمیر دولتی که عملا به جیب گشاد دلالان رانت خوار می رود!!!

طبق پیگیری دکتر داودی برای جلوگیری از نابودی صنعت مرغ لازم است که پرداخت یارانه 4200 تومانی به دلالان خونخوار واردکننده قطع شود و نهاده های دامی با ارز آزاد تامین گردد و در عوض مرغدار مرغ تولیدی اش را با قیمت عادلانه واقعی به بازار عرضه خواهد کرد و دولت با کارت اعتباری یارانه توان خرید مرغ را به شکل سهمیه مرغ ماهانه افزایش خواهد داد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
گل گفتی آی گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
خدایا همه اش خبرهای بد . چرا دیگه صنعت مرغداری
یک زمانی خدا رحمت کند مرحوم دکتر زهری میگفت اگر مرغداری های کل کشور به ظرفیت مطلوب تولید برسه دومین صنعت کشور بعد از صنایع نفتی است
نظر شما
ادامه