کد خبر: ۴۸۴۴۷

معاون فرماندار گمیشان گفت: حدود 120 هزار لاشه مرغ که بر اثر آبگرفتگی‌‌های اخیر در مرغداری‌های گمیشان از بین رفته بودند، به شکل بهداشتی معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سید علیرضا حسینی» در حاشیه بازدید از واحدهای مرغداری سیل زده شهرستان گمیشان اظهار کرد: اکثر مرغداری‌های این شهرستان که در مسیر گمیشان به «خواجه‌نفس» قرار داشتند، بر اثر آب‌گرفتگی دچار خسارت شده‌اند که بخشی از آن خفه شدن طیور در این واحد‌های تولیدی بود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل پنج جلسه هماهنگی برای کیفیت جمع‌آوری و چگونگی حمل و نقل و دفن بهداشتی لاشه‌های طیور برگزار که سرانجام از شنبه این هفته فاز عملیاتی امحاء اجرایی شد.

حسینی با اشاره به دستگاه‌های اجرایی دخیل در فرآیند امحاء اذعان کرد: دامپزشکی، جهاد کشاورزی، بهداشت و حتی صاحبان واحدهای مرغداری در چگونگی روند اجرای این برنامه مشارکت داشتند.

خسارت سنگین به زیرساخت‌ مرغداری‌های گمیشان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لاشه‌های مانده در آب مرغداری‌ها، به عنوان مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری‌های واگیر محسوب می‌شوند، به نتیجه رسیدیم که عملیات لاشه‌زدایی از مرغداری‌ها باید به شکل سریع و بهداشتی انجام شود که خوشبختانه با وجود غوطه‌ور بودن لاشه‌ها در آب این مهم به  سرانجام رسید.

معاون فرماندار گمیشان با اشاره به حمل آخرین لاشه‌ها باقی مانده  طیور در روز جاری افزود: با هماهنگی به عمل آمده با منابع طبیعی شهرستان، مکان دفن بهداشتی لاشه‌ها تعبیه شد تا عملیات امحای بهداشتی با حضور کارشناسان بهداشت و دامپزشکی انجام شود.

حسینی تصریح کرد: به زیرساخت‌های مرغداری‌های شهرستان نیز خسارت‌های جدی وارد شده که مطمئنا بر آورد مالی آن هزینه سنگینی را متوجه واحدهای تولیدی شهرستان خواهد کرد.

 
نظر شما
ادامه