کد خبر: ۴۸۴۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
آیا می‌دانستید که هم‌اکنون ۸۰ درصد از دانشجویان دامپزشکی آمریکای شمالی را زنان تشکیل می‌دهند؟ در اینجا به معرفی ۹ خانم دامپزشک می‌پردازیم که به دلایل مختلف و گاه شگفت‌انگیز، مشهور و گاهی حتی بدنام شدند ...
 
 

حکیم مهر: آیا می‌دانستید که هم‌اکنون در آمریکای شمالی، ۸۰ درصد از دانشجویان دامپزشکی را زنان تشکیل می‌دهند؟ در اینجا به معرفی ۹ خانم دامپزشک می‌پردازیم که به دلایل مختلف و گاهی شگفت‌انگیز، مشهور و گاهی حتی بدنام شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، فهرست این دامپزشکان به شرح ذیل می‌باشد:

1- سوزان مورو (فرانسیس)

«سوزان مورو» (نی فرانسیس) یک اسکیت باز مشهور، دامپزشک و نیز داور مسابقات نمایشی نژاد برتر سگ‌ها بوده است. این دامپزشک نخستین فرد کانادایی بود که موفق به کسب مدال­های المپیک و جهانی شد. وی همچنین نخستین اسکیت بازی بود که در مسابقات بین المللی حرکات نمایشی، «مارپیچ مرگ» را به نمایش گذارد. او در سال 1952 از دانشکده دامپزشکی فارغ التحصیل شد و تا سن 43 سالگی به عنوان یک دامپزشک مشغول به کار بود.

 

2- دبی ترنر

«دبی ترنر» همواره عاشق حیوانات بود و از سنین نوجوانی می‌دانست که در آینده یک دامپزشک خواهد شد. وی در کالج در رشته علوم حیوانات مشغول به تحصیل شد و تلاش زیادی نمود تا بورسیه دانشکده دامپزشکی را کسب کند. در ادامه، وی فعالیت خود را در مسیر «دختر شایسته آمریکا» آغاز نمود. وی سه مرتبه به عنوان «دختر شایسته آرکانزاس» انتخاب و تاج­گذاری شد، اما هرگز نتوانست برنده تاج ملکه شود.

در سال 1989 در حالیکه وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه میسوری در کلمبیا شد، برنده عنوان «دختر شایسته کلمبیا» شد و سپس در سال 1990 به عنوان «دختر شایسته آمریکا» انتخاب گردید.

دبی در حال حاضر به عنوان یک سخنران انگیزشی مشغول به فعالیت بوده و همچنین از درجه دکترای دامپزشکی خود به عنوان یک متخصص در نمایش ‌هایی نظیر «سگ 101» و «سیاره سگ‌ها» استفاده می‌نماید.

 

3- دانیل اسپنسر

«دانیل اسپنسر» معروف به «دی» به جهت شرکت در برنامه کمدی What’s Happenin  و What’s Happening Now!  معروف شد.

این ستاره کودکان، از همان کودکی از حیوانات خانگی نگهداری می‌کرد و در سن 5 سالگی، وی می دانست که می خواهد به عنوان دامپزشک با حیوانات کار کند. پس از انجام نمایش کمدی، دانیل برای گرفتن مدرک دکترای دامپزشکی وارد دانشگاه تاسگیکی گردید.

وی در سال 2013 بیستمین سالگرد دامپزشکی خود را جشن گرفت و به این رشته، حتی بیش از زمانی که فارغ التحصیل شد، عاشقانه علاقه داشت. دانیل در طول دوران حرفه‌ای خود کتاب‌هایی در رابطه با روش نگهداری حیوانات در منزل نوشت. هم‌اکنون وی در چند بیمارستان دامپزشکی واقع در جنوب کالیفرنیا مشغول به کار است و متاسفانه در سال 2014 به بیماری سرطان سینه مبتلا گردید.

 

4- اما میلن

«اما میلن» یکی از معروف­ترین دامپزشکان شناخته شده در انگلستان است. در سال آخر حضور در دانشکده دامپزشکی، BBC Bristol  اقدام به تولید برنامه‌ای در رابطه با دانشجویان سال آخر دامپزشکی با عنوان "Vet  School " نمود. وی در این قالب وارد این بازی شد و در مجموعه دنباله‌دار Vets in Practice"" شرکت نمود. این ستاره حقیقی در تمام 11 سری این دو نمایش شرکت نمود و زندگی خود را اعم از ازدواج و طلاقش با همکار خود «جو اینگلز»، در این برنامه به اشتراک گذاشت.

او از تصمیم خود مبنی بر به اشتراک گذاشتن زندگی خود به این طریق، پشیمان نیست، بطوریکه آن را به صورت کتابی منتشر نمود و زندگی خود را صرف امور خیریه کرد. وی در آفریقای جنوبی با کمک صندوق بین المللی جهت رفاه حیوانات فعالیت می‌نماید.

 

5- سوفیا یین

ماموریت «دکتر یین» این بود که ما حیوانات و رفتارهایشان را بهتر درک کنیم، بطوریکه بتوانیم با مراقبت و قدردانی، از لحظاتی که با آنها سپری می‌کنیم لذت کافی ببریم. در طول یادگیری این مفاهیم، سوفیا کتاب‌های مختلفی در رابطه با رفتار حیوانات نوشت و به عنوان یک مقاله نویس، برنده جایزه "  San Fransisco Chronicle " گردید.

در سپتامبر 2014، دکتر یین در منزل خود در دیویس کالیفرنیا، خودکشی کرد. مرگ وی باعث نظریههایی در رابطه با شیوع افسردگی در افرادی که از حیوانات مراقبت می‌کنند شد. سوفیا پیشگام در زمینه آموزش غیر تحمیلی و تقویت نیروهای مثبت با استفاده از روش‌ها و ابزار متعدد در آموزش سگ‌ها بود. همکاران سوفیا به شدت دلتنگ او می‌شوند.

 

6- کریستین لیندزی

«کریستین لیندزی» به عنوان دامپزشکی که یک گربه را با تیر و کمان کشته است و سپس عکس آن را در فیس بوک منتشر نموده، مشهور شده است!

این دامپزشک تگزاسی از کلینیک دامپزشکی واشنگتن اخراج شد و پروانه دامپزشکی و طبابت وی نیز لغو و باطل گردید.

 

7- آنی هارویکلیش

«آنی» موسس و مدیر ارشد مراکز بهداشت حیوانات (AWC ) است، که یک شرکت مراقبت از حیوانات بوده و در سانتا مونیکا کالیفرنیا شکل گرفته است. وی برای مراقبت و کار با حیوانات وحشی و گونه های خطرناک، به دور دنیا سفر می‌کند. او همچنین ساعاتی از وقت خود را وقف جوامع کم درآمد کرده و با گروه‌های انسان‌دوستانه محلی و بین‌المللی همکاری دارد.

دکتر آنی جوایز متعددی، منجمله جایزه "Sherrie Clark Compassion "، " Caring Award " و "Tobey Award" را از آن خود نموده است.

 

8- کاترینا وارن

«کاترینا وارن» یکی از موفق ترین دامپزشکان تلویزیون استرالیا بود که در تمام عمرش چیزی جز کار با حیوانات را نخواست. اما وی در نیمه راه تحصیل در رشته دامپزشکی متوجه شد که مطالب زیادی است که به عنوان یک دامپزشک یاد نگرفته است، به عنوان مثال خواباندن حیوانات، در حالیکه او می‌خواست به مردم بهترین روش‌های مراقبتی از حیوانات را آموزش دهد.

پس از فارغ التحصیلی، او رزومه خود را به رسانه ها فرستاد و به عنوان یک محقق در برنامه نمایشی استرالیا تحت عنوان Totally Wild  مشغول به کار شد.

سپس او در قسمت نخست برنامه تحت عنوان Harry’s Practice  قرار گرفت و توانست پیام‌های خود را به صاحبان حیوانات برساند.

کاترینا سفیر بسیاری از سازمان های حیوانات شامل اتحادیه رفاه حیوانات (NSW)، کمک به سگ‌های استرالیا و حیوانات آسیا می باشد. در سال 2014 وی کانال اینترنتی خود را راه اندازی نمود و با به اشتراک گذاشتن ویدئوهای هفتگی، اطلاعات و دانش خود را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

 

9- دینا اشلی کوپر

وی که یک متخصص بیماری‌های دام‌های کوچک و جراح دامپزشک است، در سال 2011 با ازدواج با «نیکولاس اشلی کوپر» به عنوان شاهزاده شفتزبری انتخاب گردید.

دانشگاه لایپزیگ گراد نخستین پشتیبان خدمات دامپزشکی در سال 2012 گردید. او نسبت به این سازمان علاقه و احساس خاصی داشت، زیرا به مردم این امکان را می داد که در کشورهایی که نیازمند به رفاه حیوانات است فعالیت داشته باشند.

 

منبع: EasyAnatomy

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
4
10
یکی شان هم خانم منه . اسمش ننوشتید مسیول فنی کارخانه خوراک دام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
نمکدون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
خانم دکتر .... همسر یک نمکدون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
11
0
حالا که وات.تو حرفه خودشون اوکی هستن.خوب که وات.مثلا انگار وزیر و رییس جمهور و دیپلمات و ... بودن.برو بابا دلت خوشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
تو هم این نظر رو دادی که وات؟! معلومه خیلی در بیمزگی اوکی هستی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
............. اگه دوست نداره خوب برای چی این مطلب ها و می خونی . کسی مجبورت نکرده ................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
3
13
جدا ادم لذت می بره وقتی رشد وشکوفایی انسانها را نظاره می کنه
زهرا
|
Slovenia
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
1
خیلی عالیهه به به منم با دامپزشک که پیام داده هم نظر هستم
نظر شما
ادامه