کد خبر: ۴۸۴۳۹
تعداد نظرات: ۹ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت موسسه رازی باید در راس برنامه های دولت قرار گیرد و این موضوع در مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون کشاورزی نیز پیگیری می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر یوسف داودی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و جلسه مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه این موسسه با تاکید بر اینکه در طی سال های گذشته شاهد پیشرفت های قابل توجهی در این مجموعه مهم بودیم، اظهار کرد: رازی به عنوان یک پایگاه و مرجع بی نظیر و مهمِ علمی و عملیاتی در حوزه شناسایی و مقابله با بیماری ها و نیز تولید واکسن و سرم در کشور مطرح است.

وی به جایگاه ویژه و منحصر به فرد موسسه رازی در زمینه کنترل بیماری های انسانی، دام و طیور اشاره کرد و افزود: متاسفانه جایگاه ارزشمند رازی در کشور به درستی تبیین نشده و این موضوع بی توجهی مسئولین به این موسسه را به دنبال داشته است که توجه به این مهم از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدات این موسسه از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کرده و علاوه بر آن امنیت و سلامت کشور را تامین می کند، در همین راستا تقویت این موسسه باید در راس امور دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی تضعیف موسسه رازی را تضعیف مقابله با بیماری ها در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه مجموعه ای مشابه موسسه رازی در کشور وجود ندارد، تقویت این موسسه موضوعی بسیار ضروری است، چراکه فعالیت های رازی در امنیت و سلامت کشور نقشی اساسی دارد.

داوودی خاطرنشان کرد: باید با حذف بودجه های غیرضروری در کشور، بودجه بیشتری به موسسه رازی اختصاص داده شود تا در جهت تقویت و بروزرسانی این موسسه گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه تقویت موسسه رازی باید در راس برنامه های دولت قرار گیرد و این موضوع در مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون کشاورزی نیز پیگیری می شود، افزود: این امر در جلوگیری و کنترل مخاطرات مربوط به دام و انسان در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اختصاص ارز دولتی برای واردات محصولاتی که نظیر آن توسط تولیدات کنندگان داخلی تولید می شود را اقدامی نادرست دانست و تصریح کرد: این کار حمایت از تولیدکنندگان خارجی و در برخی موارد فراهم کردن زمینه برای رانت خواری است. باید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای رونق تولیدات داخلی تلاش کنیم و از موسساتی نظیر رازی حمایت های لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بودجه به دست آمده از فروش نفت در کشور باید به جای واردات و حمایت از تولیدکنندگان خارجی، صرف هزینه تقویت موسسات علمی و تحقیقاتی، نظیر رازی شود که این امر می تواند از ورود عوامل بیماری زا در کشور نیز جلوگیری کند.

داوودی بیان کرد: پیشنهاد عدم تخصیص ارزهای دولتی برای واردات نهاده های دامی و کشاورزی از جمله واکسن در کمیسیون کشاورزی مجلس از سوی اینجانب مطرح شده تا به جای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان خارجی، از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و این بودجه به صورت یارانه یا در اختیار مصرف کننده و یا تولیدکنندگان داخلی قرار می گیرد که امید است شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی با بیان اینکه یک چهارم پول فروش نفت به واردات نهاده های دامی نظیر ذرت، سویا، جو و .... تخصیص داده می شود، گفت: بر اساس این پیشنهاد، واردات این نهاده ها به صورت آزاد صورت می گیرد اما کنترل های بهداشتی در واردات تشدید می شود.

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
1
عالی است
درود بر نماینده دست پاک و مردمی آذربایجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
اگه سویا با ارز 4200 میاد چرا قیمتش. از 2 هزار تومان به 4 هزار رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
بیخیال دست بردارید از این حرف های عجیب و غریب. یکی به من بگه با دلار ۴۲۰۰ تومنی چطوری جو ۲۰۰۰ و سویا ۴۰۰۰ تومنه؟؟؟؟ اقایون سرتونو مثل کبک توی برف کردین دلارتون داره توی جیب دلال میره. من تولید کننده با ارز ۸۰۰۰ تومنی دارم نهاده مورد نیازمو تامین میکنم. منتی بر سر دامدار و مرغدار نزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
واقعا خنده داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
وافعا برخی افراد به نظر می رسد یا مرغدار و دامدار نیستند و با مشکلات گرانی شدید ذرت، سویا و جو آشنابی ندارند و از منافع انتقال 15 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی از حلقوم گرگ های دلال واردکننده به سوی سرپرستان 17 میلیون خانوار ایرانی بی خبرند؟؟!
و یا نماینده همین دلالان رانت خوار هستند و از اینکه جناب آقای دکتر یوسف داودی انگشت بر رگ حیاتی آنها گذاشته است، به شدت احساس خطر کرده اند و اینچنین ناجوانمردانه ایشان را تخریب می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
دقیقا!
برخی خود را به خواب زده اند که وزارت جهادکشاورزی
چگونه .......... باعث شده است که میلیاردها دلار مصوبه مجلس شورای اسلامی عملا به دست تولیدکنندگان نرسد و از طرف دیگر مرغداران مظلوم را تهدید می کند که مرغ خود را با قیمت ناعادلانه کیلویی11.500 تومان بفروشند و گرنه محاکمه خواهند شد!

با این وضعیت، صنعت طیور به دلیل به صرف نبودن جوجه ریزی روبه نابودی خواهد رفت و پرواربندان از ادامه کار خود به دلیل گرانی شدید گوشت قرمز و عدم توان خرید مردم یدون مشتری هستند و ورشکست خواهند شد!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
همینطور پیش بره باید ۷۰% پول نفت رو بدهند و گوشت وارد کنند. با این شرایط هیچ تولیدکننده ای حاضر به ریسک پرورش نیست. جوجه ۱۰۰۰تومنی یعنی تولید پرررر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
به هنین دلیل، همان طور که استاد دانشگاه تهران دکتر ناصر علیدادی در سال گذشته در حکیم مهر عنوان کرد تنها راه نجات تولید، رفع وابستگی و اشتغال زایی دامپزشکی در کشور، انتقال یارانه ها به خانوارهاست که ظاهرا با پیگیری دکتر یوسف داودی در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسیده و اواخر اسفند 1397 طرح کالابرگ الکترونیک را در کنار حذف یارانه های ارزان دولتی از دلالان واردکننده تصویب کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
0
عناوین کل اخبارسایت روابط عمومی ایرنا
تاریخ خبر: 1397/12/11 ساعت: 16:30
مجلس تصویب کرد

ارایه کالابرگ الکترونیکی به مردم برای تامین کالاهای اساسی
تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که کالا برگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی به مردم در سال 98 داده شود.

ارایه کالابرگ الکترونیکی به مردم برای تامین کالاهای اساسی
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز شنبه مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق با 158 رای موافق، 38 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 226 نماینده حاضر موافقت کردند.
نمایندگان دولت را مکلف کردند در سال 1398 مابه‌التفاوت ریالی 14 میلیارد دلار از منابع حاصل از صدور نفت سهم خود را به شیوه‌ واردات یا خرید و حمایت از تولید داخل و توزیع کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز ترجیحی، واردات و یا خرید تولیدات داخل و توزیع کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی با نرخ ارز نیمایی و اختصاص مابه‌التفاوت آن با نرخ نیمایی برای معیشت مردم و حمایت از تولید صرف حمایت از معیشت مردم و حمایت از تولید کند.
نمایندگان همچنین مقرر کردند: دولت از کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نرخ ارز ترجیحی و یا پرداخت نقدی استفاده می‌کند.

برچسب ها
مجلس بودجه 98
نظر شما
ادامه