کد خبر: ۴۸۴۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: سال گذشته به منظور پیشگیری از همه گیر شدن شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، 14 میلیون قطعه جوجه در استان تهران معدوم شد که این امر موجب نوسان قیمت محصولات مرغی و تخم مرغی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ولی الله واعظی» روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: استان تهران 25 درصد از تولید تخم مرغ کشور را در اختیار دارد و هر نوع اتفاق در تولید و یا عدم تولید مرغداری های استان، تأثیر مستقیم بر کل کشور دارد.

وی افزود: هر گونه خسارت در تولید مرغداری های استان تهران می تواند خسارات اقتصادی شدیدی را به همراه آورد از این رو پیشگیری از بروز هر گونه مشکل و یا شیوع بیماری می تواند از این خسارت جلوگیری کند.

واعظی با اشاره به خطرات شیوع آنفلوانزای فوق حاد در طیور گفت :سال 96، یکی از پر تلفات ترین دوره در شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود و باعث شد تا به منظور جلوگیری از همه گیر شدن آن، 14 میلیون قطعه جوجه معدوم شود که این امر نوسانات زیادی را در حوزه قیمت محصولات مرغی و تخم مرغ به وجود آورد.

وی تصریح کرد: شهرستان ورامین قطب تولید مرغ، تخم مرغ و جوحه اردک در استان تهران است و وضعیت تولید در این شهرستان از اهمیت ویژه ای در بازار برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران بیشترین میزان مشکلات حوزه بیماری های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را مربوط به واحدهای صنفی غیر مجاز دانست.

واعظی تأکید کرد: نباید اقتصاد ملی را فدای منفعت طلبی برخی از افراد سودجو کرد، چرا که تولید مرغ و تخم مرغ ارتباط مستقیم با سلامت مردم و جامعه دارد.

وی از انجام پایش مستمر به صورت 48 ساعته در کانون های خطر به عنوان مهمترین فعالیت در امر پیشگیری و مبارزه با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یاد کرد و افزود: در صورت بروز کانون شیوع بیماری، طیور با دستور قضایی تا شعاع یک کیلومتری معدوم می شود و در صورتی که افراد با پایش و ورود کارشناسان دامپزشکی به واحد مرغداری مخالفت کردند، با دستور قضایی این کار انجام می شود.

واعظی تصریح کرد: در صورت مشاهده کانون شیوع آنفلوانزا و معدوم سازی طیور، به خسارت دیدگان غرامت پرداخت می شود.
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
منظورشان از سال گذشته چیست؟
سال 97 یا 96؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
منظورشان از بازدید 48 ساعته چیست؟
در انفلوانزا باید فوری عمل کرد و اگر 48 ساعته باشد ، بحران زا خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
پسواحد جوجه های رنگی در ورامین هم مثبت شد.
باید مواظب باشید مجدداً اپیدمی ندهد
نظر شما
ادامه